torsdag 18 augusti 2011

Full rulle på Sätra äng!

Igår på kvällen var vi ute med Rebecca och Flingan, som vanligt var det full rulle för små tjejerna som sprang runt, brottades och mellan varven strosade omkring eller tog en paus vid oss två benta innan det började om igen. Små tjejerna ser verkligen ut att ha jätte skoj tillsammans och jag tycker leken ser bättre och bättre ut för varje gång de ses, som att det blir allt tydligare med varandra osv. Kika in i Rebecca och Flingans blogg för bilder från gårdagen!

Igår fick vi också köpa två frysta korvar med färsk mat av Rebecca då Flingan gått över till denna typ av foder. Jag har endast hört positivt om färskfodret och visst känns det fräschare att ge färskfoder än torrfoder. Så nu tänkte vi testa på detta, framför allt om magen blir bättre då Mandie varit lite lös då och då av torrfodret. Igår fick både hon och Martie sig ett första smakprov och visst slank det ner utan några som helst problem! ;)

Nu sitter vi på jobbet och Mandie, Cosmo och Nikki har lekt lite och ligger nu alla i hundsängen och små myser tillsammans.

Jag blir då lite förundrad över dessa cyklister, de kommer i världens fart från ingenstans och bara susar förbi. Kan erkänna att jag själv hoppat till ett par gånger när de helt plötsligt befinner sig jämsides med en på gångvägen. Inte heller har de en tanke på att sakta in eller plinga när de kommer, framför allt på gångvägarna som är så smala. Varje morgon kommer det en gubbe susandes bakom oss när vi ska gå till jobbet, Mandie har vid ett par tillfällen blivit lite rädd för cykeln som kommer från ingenstans. Så imorse, jag såg att han kom bakom oss och i sista sekund drog jag undan hundarna och gick själv utåt på gångvägen vilket gjorde att gubben fick sakta in ganska så kraftigt. Med en sur blick trampade han vidare och lite oförstående sa jag högt till hundar: Oj det kom en cykel, den såg jag inte. Nästa gång kanske gubben faktiskt saktar in eller plingar när han kommer, hoppas kan man ju alltid!

Ikväll är det kantarell kurs för min och Marties del, tillfälle nr 2. Roligt och spännande ska det bli med lite försvårningar och fortsatt träning, b.la hur denna markering ska läras in ska bli spännande!

/ Hella.

1 kommentar:

  1. Nu har jag hittat hit, kul! Du gissar rätt, markeringsträning blir det ikväll =)

    SvaraRadera