måndag 8 augusti 2011

Första dagen på jobbet

Första dagen på jobbet idag och som jag nämnde i tidigare inlägg är det verkligen mjukstart då endast Cosmo, lagotto är här.

Mandie undra vad tusan vi skulle göra imorse. I vanliga fall blir det en ganska så tidig liten rasting för att sedan gå in och mysa i någon timme innan vi startar dagen. Idag måste ju Mandie trott att jag blivit galen: ut på snabb rastning, in och göra sig iordning och sedan ut direkt på promenad till jobbet! Fröken var lite trött men bra gick det! :)

När Cosmo kom fick han lukta in sig själv ett tag innan jag lät Mandie och Cosmo träffas. Då Cosmo bor mycket nära har de säkert redan känt av varandras närvaro och Cosmo träffade Mandie på en promenad för ett par veckor sedan så helt främmande var de inte för varandra. Det var absolut inga problem att släppa ihop de två, de luktade och nosade in varandra innan en lek började och ganska så snabbt lugnade de sig och bara umgicks inomhus - ligga ner i hundsängarna eller gå efter mig för att kolla vad jag gjorde.

Vi har idag varit ute på lite godis-sök i trädgården på förmiddagen innan vi gick ner till vattnet där jag släppte Mandie och Cosmo som busade omkring på gräset och titt som tätt for de ner i vattnet för att svalka sig innan vi begav oss hemåt igen och nu ligger hundarna och sover.

Efter Cosmo har gått i eftermiddag ska vi hem till lägenheten och äta "go middag" och mysa hela kvällen! :)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar