lördag 14 juli 2012

Ny tatoo!

Igår tatuerade jag mig!
Denna gång på vristen, "M & M" med en textstil som det är mönster i bokstäverna skulle man väl kunna säga och 2st hund tass avtryck vid sidan. M:en står ju såklart för Martie och Mandie! Mina vackra och underbara ögonstenar! <3

Detta är tredjen gången jag tatuerar mig, har gjort på ryggen, handleder och underarmen tidigare. Jag som inte tycker det gör direkt ont satt och mobilsurfade under tiden men när hon skuggade längst ner mot den där fotknölen ni vet, ja då himlade jag faktiskt med ögonen! Sittningen tog lite mer än 1 timme.

Jag är jätte nöjd med resultatet! Tatueringen gjordes på FireHouse Tatoo i Älmsta. Jag kommer utan tvekan att gå till henne igen och kan varmt rekommendera detta ställe! Kvinna som driver det är jätte duktig(hon berättade att hon gillar att göra detaljerade verk och portätt), har lång erfarenhet och är dessutom väldigt vänlig!


Idag kände jag mig lite som en prinsessa. Fick nämligen för mig att jag ska klippa mig innan jag återvänder hem och gick in på frisör salongen här ute på landet. Kvinnan erbjöd en tid på tisdag och när jag sa att jag åker hem på måndag och gärna vill vara fin tills dess så öppnade hon upp salongen imorgon lördag, trots att hon annars har stängt. Gulligt va? :)

Vi mår prima här ute på landet, vi stortrivs ju allihop! Tror ingen av djuren vill åka med mig hem på måndag, inte jag heller egentligen men det kan vara skönt att vara hemma och fixa lite innan man ska börja jobba igen.

Idag gjorde jag och Mandie lite "godis sök". Längs med en väg på 150-200m slängde jag ut 12st köttbulls bitar åt både höger och vänster, ner i diket där det var högt gräs. Sedan gick vi längs vägen och Mandie fick söka rätt på dem, av 12st bitar såg jag att hon åt upp 10st bitar. Bra jobbat!

/ Hella.

4 kommentarer:

  1. Så fint det blev! Ska lägga stället på minnet, jag håller på att skissa på en jag ska ha på axeln =) Specialritar hon motiv efter egna önskemål tro??
    Älmsta är väldigt bekant, hade sommarställe på Väddö förut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! :)

      Jadå det gör hon, var flera som var inne för det när jag var där och när jag satt och tatuerade mig såg jag hennes skrivbord med alla fina ritningar och skisser.
      Vad ska du göra för något på axeln då? :)

      Ja just det, det kommer jag ihåg att du sagt någon gång. Det är fint här ute!

      Hoppas allt är bra med er! :)

      Radera
    2. Har ca 3000 idéer men troligtvis blir det Täppas huvud i profil till bakgrunden av mitt favoritfjäll =)

      Radera
    3. Vad fint det låter, kommer säkert bli ursnyggt! :)
      Ja tyvärr finns det allt för mycket man skulle vilja göra hehe!

      Radera