onsdag 4 juli 2012

En liten bildbomb!

Så har man lyckats med sin årliga "sommar-skada"... jodå, varje år tycks jag ställa till med någon form av skada. Förra året var det t.ex den stora stickan som gick in i trampdynan och ut i stortån. Detta år har jag lyckats stuka/vricka eller ja, helt enkelt bara trampat j*kligt fel så man nu haltar omkring med stödbandage. Det underliga med denna skada är att när jag gått ett tag så gör det inte lika ont längre, det är alltså värst när jag suttit ner en längre stund och sedan reser mig upp. Lite knasigt..

Igår kväll var jag och Mandie hemma hos Rebecca för en riktig tjejkväll! Jodå, jag, Rebecca, min vän Caroline, Mandie, Flingan och lilla Ester(Rebeccas familjs lilla flat fröken)! Det var precis när vi kom hem till Rebecca som jag lyckades med sommarskadan, det blir ju alltid väldigt livat och glatt när rottis tjejernas träffas, speciellt om man står i en hall och har koppel på sin hund.. ;)
Kvällen var supertrevlig! Rebecca bjöd på god mat och sedan satt vi ute i sommarsolen och drack vin och snackade massa strunt medan hundtjejerna busade järnet! När vi sedan kom hem tog det inte många sekunder innan Mandie snarkade högt!

Jag vet inte hur många gånger jag ska säga det men.. Jag är så otroligt överlycklig över att vi träffat Rebecca och Flingan och alla blivit riktigt bra vänner! Hur härligt är det inte att kunna sitta ner en kväll, prata och umgås, ta med sig hunden och veta att hunden får ut lika mycket av umgänget som en själv?
Vad är oddsen för att man ska träffa en jämnårig som bor i samma område, som har en hund i samma ålder och av samma ras och som man dessutom fungerar ihop med/trivs med även privat och inte bara i hundsammanhang? Som en annan kompis en gång sa - det är väl ödet! :)

Igår på dagen passade jag även på att fota, har spenderat halva eftermiddagen åt att redigera nämligen men här nedan är resultatet!





Min taggbuske till hund men så himla go! Bolltok är han också, ge honom en boll och du vet vart du har honom resten av dagen haha! ;)






Gerbil tjejerna Jean och Aquila njuter också av solen och värmen. Nåja, det är iaf härligt att få komma ut en stund mitt på dagen och undersöka alla dofter!

Som jag nämnde tidigare är det nu väldigt lugnt på jobbfronten, de här sista dagarna innan semestern är det endast Nikki, finsk lapphund som gör oss sällskap. Kan säga att vi har det väldigt lugnt och mysigt om dagarna! ;)












Mandie fick under gårdagen inviga sin nya flytväst. Lite konstigt tyckte hon det var men så helt plötsligt så insåg hon att hon flöt, utan att hon rörde tassarna - nice!
Min fröken gör försök att dyka tror jag, som på en utav bilderna så simmar hon och lyckas se något som sitter fast i sjögräset, hon sticker ner hela huvudet och fiskar upp en golfboll. Hon är absolut inte rädd för att bli blöt om skallen eller få vatten i ögonen, jag slänger ut godis i vattnet(som godis sök fast i vatten) och hon söker på och kör sedan ner hela skallen för att plocka upp dem. Riktigt kul!

/ Hella.




8 kommentarer:

  1. Jag önskar mina skador bara var årliga... veckliga äre snarare, haha2 sprickor under ca 2,5 månader! ;)
    Anledningen till att foten gör ont när den varit still är för att den är stel, var inte mesig med att röra den så lättar det.

    Härliga bilder med mycket känsla!
    Älskar bilderna på Mandie när hon badar, det är så fint ljus och hon ser så nöjd ut! :3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj, jag lider med dig Medeleine! Jag hoppas "vecko-skadorna" är över nu! :)
      Ja, jag måste ju knalla på flera timmar per dag så jag försöker hålla mig i rörelse så mycket som möjligt. Men aj så ont det gjorde nyss när jag reste mig efter ca 1timmes data nördande hehe.

      Tack så mycket, Mandie hälsar och tackar också! Ja, hon börjar verkligen bli som fisken i vattnet, precis vad jag hade hoppats på! :)

      Hoppas ni får en fortsatt fin vecka! :)

      Radera
  2. Älskar bilden med Martie och bollen (3e uppifrån typ), jättefin skärpa och ljus i den! Gillar verkligen den när Mandie står och spanar ut över vattnet med svansen i vädret... finaste tjejen ♥. Ja vi hade det verkligen mysigt!! Kram på er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jättemycket vännen! <3

      Vi ser fram emot att träffas efter landet vistelsen! Kramar till er! :)

      Radera
  3. Härliga bilder!!! :-)

    Hoppas din fot blir bra så fort som möjligt, inte kul det där!

    Kunde dock inte låta bli o le lite, själv har jag oxå ont och svullen om min ena fot, men har inte tid att tänka på det just nu så man knatar på som vanligt dum som man är....

    Ang hundpromenaderna/ miljöträningen så är det jag själv som startade upp den för nåt år sen. Så otrolig nyttig träning som många inte tänker på eller glömmer bort. Så du kanske själv ska dra ihop ett gäng, det är jätte kul:-)

    Ha det gott!! Kramar från oss:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!

      Nämen, du också! Ja, man har ju liksom inte så mycket annat väl än att knata på oavsett om det gör ont eller inte! ;)

      Vad roligt, hur nådde du ut till folk för att informera om hundpromenaderna? Vore ju jätte roligt om man faktiskt fick ihop ett gäng.

      Kram!

      Radera
  4. Vad härligt att du fått den uppfattningen om mig :) Tycker också du verkar vara en jättetrevlig person, ska bli kul att träffas senare med hundarna!

    Ja hundbranschen känns som en självklarhet för mig nu, känner verkligen att det är hundar jag vill jobba med och det känns riktigt bra! :D Kommer säkert komma en massa frågor och förvirringar så känns ju jättebra att man har någon med erfarenhet att fråga så att säga :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra, ser också fram emot att ses med vovvarna sen! :)

      Det är verkligen jätte roligt så jag säger bara Go for it! ;)

      Kram!

      Radera