måndag 9 april 2012

Varför vara purken när man kan vara glad? ;)

Först och främst så måste vi säga GRATTIS till Flingan som idag blir 1år! Och om endast 10dagar är det Mandies tur, tänk vad snabbt tiden går! Känns som igår tjejerna träffades för första gången, så små valpar dom var och idag är dom stora tonårsbrudar! :)

Jag ser mig själv som en ganska så positiv människa, jag försöker alltid se det positiva i situationer, människor och djur och förstår inte alls på mig personer som orkar lägga ner energi på att vara griniga, oftast utan anledning. Livet måste vara förfärligt tråkigt om man har ett sådant synsätt eller? Eller har man helt enkelt för lite att sysselsätta sig med?

Det är nämligen såhär att vi fått en riktig surtant till granne, eller ja.. hon är inte ens en tant ännu men beter sig som en typisk surtant. Hon har två flatt hanar och gjorde klart från dag 1 att hon ogillade fler hundar, kanske just en rottis som granne vägg i vägg. Fine, man behöver inte tycka om sina grannar men lite rent hyfs kan man väl begära av en kvinna i 50års åldern.

Under helgen som har varit har vi stött på kvinnan flera gånger trots att hon verkar anstränga sig för att undvika oss, vi har möts av sura blickar och ett ovälkomnade kroppsspråk, jo för ni förstår.. att säga något, ett "hej" eller en spydig kommentar vågar hon sig inte på.

Vad är det för fel på folk? Vem orkar lägga ner onödig energi på sådant här? Om jag blir så tragisk att jag inte har något annat för mig än att reta mig på grannen, en tjej i 20års åldern och hennes två hundar den dagen jag blir 50+ är det fan dags att tänka om..

Aja, nu har jag fått klaga lite. Tänker inte lägga ner energi på människor som endast utstrålar negativ sådan. Lever mitt liv och gläds åt alla de trevliga pensionärerna i huset som så glatt hälsar på oss och de andra trevliga människorna som finns i området. ;)

Senare i eftermiddag blir det prommis med Rebecca, Flingan och mina två vilddjur. Skoj! :)

/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Människan har definitivt för lite att sysselsätta sig med, då blir det alltid gnäll. Och finns det inget att gnälla på så skapar man saker att gnälla på... Gud vad jobbigt med en sådan granne =( Hehe, köp en bok om retrieverjakt åt henne så har hon att pyssla med de närmsta åren ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men tycker ju att en person med denna typ av hundar(=som kräver en del) borde ha vettigare saker för sig.
      Det är faktiskt riktigt tråkigt att det blev såhär, har ju tagit bort en del av det roliga med flytten och nya lägenheten.

      Haha, bra tips Susann! ;)

      Radera