torsdag 19 april 2012

Mandie 1år!

Grattis Mandie på 1års-dagen!

Mandie, 11 månader.

Världens finaste prinsessa blir 1år idag, det är inte klokt! Det känns ju som igår man klickade sig in på nätet för att kika på småttningarna genom webcamen som monterats upp i valplådan hemma hos kennel Go Solid. Så jag spanade efter lilla 3an(nummerlappar som valparna fått på sig för att kunna skilja på dem) och hoppades att hon om drygt 2månader skulle bli min prinsessa - och det vart hon!

Så himla vacker, så himla rar och mjuk, så underbar att ord inte räcker till - det är vad hon är min Mandie.

Jag minns så väl den dagen jag fick åka och hämta Mandie, väntan hade varit lång men så den 16 juni 2011 var det äntligen dags! Jag fick sätta på henne halsbandet och kopplet, bära upp henne i min famn och så satte vi oss i bilen, jag kunde inte slita mina ögon ifrån henne. Hela hon bar på ett sken, ett sken fyllt med lycka och värme. Hon doftade så gott, hon var så mjuk att röra vid. Väl hemma somnade den lilla valpen mycket snabbt, men jag satt och kollade på henne länge innan jag själv somnade. Nu var hon här, efter 3års längtan efter att kunna skaffa just en rottweiler, nu skulle vi börja vårt gemensamma liv tillsammans och vem hade kunnat tro att det skulle bli såhär lyckat? Att det skulle bli såhär rätt, jag och min tös - en sådan perfekt match.

Stort Grattis till världens finaste syskon på 1års dagen! Vi tackar kennel Go Solid, först och främst för denna chans att ha fått världens finaste tös men också får många trevliga träffar och träningar och all den kunskap de delat med sig under året som gått!

Dagen till ära kommer firas med lite extra bus med hundkompisarna och sedan givetvis presenter! Igår var jag iväg till en djurbutik här i närheten och packade på mig en hel korg, framme i kassan sa kassörskan; Oj, det var inte lite saker du hittade idag! - Nej, men så fyller man ju bara 1år en gång!
En annan kvinna som jobbar i butiken och som har träffat Mandie ett flertal gånger utbrast; Nämen, är hon redan 1år! Var ju inte länge sedan du var här med henne och hon var sååå liten! :)

Valparna 4½ vecka gamla.

Valparna 5½ vecka gamla.

Någon av bröderna, 7½ vecka gammal.

Mandie och kullsystern Leia, 7½ vecka gamla.

Mandie, 2månader gammal.
/ Hella.

4 kommentarer:

  1. Stort Grattis till Mandie igen ;) Jag tror nästan till 100 att det är Deus på kortet! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mandie tackar så mycket! Ni kommer på söndag va? Vi har tagit ledigt så vi kommer! :)

      Jag tror också det är Deus, jag tyckte Mandie och Deus var så lika varandra när de var små så trodde först jag fotat Mandie. ;)

      Radera