torsdag 5 april 2012

Inte bara en rottweiler ;)

Mandie är inte endast en rottweiler, utan hon är även en kattweiler(syftar på när hon som valp klättrade upp och la sig i kattklösträdet), damrotta(damen lyckas alltid hitta dammråttor hur väl städat det än är) och nu även en hoppweiler! ;)

Jag är imponerad över hur smidig hon är! Nu tillhör hon inte de tyngsta hundarna vare sig över lag eller inom rasen då hon är ganska så nätt men hon är så sjukt smidig, snabb som attan och har nu också visat vilken stryka hon har att hoppa och typ "flyga".

Idag när vi hade lämnat av Malva, en doggywalk hund så gick jag och Mandie en extra sväng. Vi lekte lite, b.la kampade vi om pinnar och jag slängde iväg dem. Hon var på och drog som att det handlade om liv eller död och ville verkligen ha den dära pinnen! Jag höll pinnen i handen ovanför mitt huvud och en taggad hund stod på marken, från stillastående tryckte hon av och flög upp och greppade pinnen och kampleken fortsatte. Kanske inte den ultimata leken iofs men jäklar.. tänk om man själv kunde hoppa typ 3gånger sin egen höjd från stillastående. En omöjlighet ju för oss tvåbenta.

Jag passar på att önska er en riktigt GLAD PÅSK, redan såhär på skärtorsdagen. Dagis har stängt och jag är ledig tills på tisdag, ledigheten börjar med att världens bästa tjejkompisar kommer över ikväll på lite middag, vinkväll och tjejsnack i ett - ska bli så himla roligt och trevligt! Annars har vi väl inget direkt inplanerat under påsken mer än träning, extra långa promenader och myspys i massor! Hoppas ni får en riktigt fin helg! :)

/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Haha, ibland blir man förvånad över vad vovvarna kan åstadkomma, bara motivationen finns där =) Hälsa hoppweilern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja men verkligen Susann! Mandie hälsar så gott tillbaks! Hoppas ni haft en fin påsk helg! :)

      Radera