onsdag 4 april 2012

Duktiga Martie!

För ett litet tag sedan kom vi in från kvällspromenaden, vi har ju under de senaste dagarna förstått att vi bor i ett ganska så hundrikt område. Så nu ikväll när vi kom ut på gatan såg jag att det på håll kom en stor schäfer gåendes med en liten kvinna och även två små hundar.

Tog upp ett par frolic(jaja, jag vet - typ skit men mina hundar älskar det!) bitar ur fickan för att locka mina hundar och behålla kontakten med mig. Mandie satt ju som fastklistrad medan Martie flackade lite med blicken mot de mötande. Vi kom allt närmare varandra och bang, kanske inte helt oväntat(=med tanke på hur den betedde sig i kopplet) så kom ett utfall från schäfern och småhundarna hakade snart på.

Mandie satt ju fortfarande som fastfrusen och väntade på sin frolic bit och slängde inte ens en blick mot de gläfsande hundar, Martie i sin tur satt vid min sida, lugn och avslappnad och tittade på hundarna, tittade på mig, fick beröm och därefter belöning. DUKTIGA, bägge två!!

Men jag tänker främst på Martie eftersom han faktiskt har blivit påhoppad och därefter varit osäker vid hundmöten. Vi har jobbat järnet och detta är resultatet! Jag kan säga att jag är så himla stolt över min älskade pojke, älskade vackra Martie, ikväll visade han mig att han åter igen är en säker och trygg kille när han lugnt kan sitta ner och delvis hålla kontakten med mig medan en annan hund beter sig som f*n rent ut sagt.

Nu ska denna stolta matte gå och lägga sig med sina duktiga vovvar. Åh, tänk om ord kunde beskriva hur lycklig M&M gör mig varje dag! Btw så ska jag tatuera in just "M&M" på vristen snart, wii!! :)

/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt?
    Haft problem med min vovve vid hundmöten men nu är det helt underbart, fantastisk känsla.

    Härlig blogg btw! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att ni också lyckats lösa era problem Madeleine! Visst tar det tid och kräver mycket jobb men med en stor portion tålamod och postiv förstärkning går det ju faktiskt! Har fortfarande "lyckorus" efter gårdagens möte, en stoor prövning för min vovve och han klarade det galant! :)

      Tack så mycket, och nu har jag fått en till trevlig blogg att följa! Glad påsk! :)

      Radera