måndag 23 april 2012

Puppie party!

Denna fina tårta hade Askos ägare,
Stig och Susann köpt med sig till kalaset!
Igår, söndag bar det av ut till Södertälje! Dagen började med träning - en allmänlydnadskurs som Tony håller i. Jag och Mandie har ju inte haft möjlighet att gå denna kurs men kunde under gårdagen få vara med ändå.

Kursdeltagarna bestod av flertalet rottweilers, "valparna" och andra vuxna hundar samt en boxer. Igår var det mycket hundmöten och kontakt, tempot var högt men gud så bra det gick!!
Nu upplever jag iofs inga problem med Mandie men man vet ju aldrig, ny plats, nya hundar.. ja, ni förstår jag hade ju liksom inte tyckt det var konstigt ifall hon inte haft fokus på mig i en sådan situation. Det är toppen att få möjlighet att träna sådana här möten under kontrollerade former, för detta är ju något som inte är så lätt att kunna träna på hemmaplan men för det väldigt nödvändigt!

Efter kursen var det endast "valparna" kvar och det stod KALAS på schemat! Deus(bror) matte Sanja hade gjort en himmelskt god smörgåstårta, en till oss tvåbenta och en till de fyrbenta! Både hundar och människor åt med god aptit. ;)
Hundarna försågs med partyhattar, riktigt tjusiga blev dom! Vill ni se bilder på hela gänget i sina fina hattar samt fler bilder från gårdagen, kika in på kennel Go Solids hemsida. Därefter blev det tårta - och inte vilken tårta som helst utan en rottis tårta såklart som Askos(bror) ägare Stig och Susann köpt med sig(bild här ovan). Det blev ett riktigt storartat kalas för de fina ettåringarna! Runt 18 tiden kom jag och Mandie hem, trött somnade hon i köket på en gång, självklart var hon tvungen att somna i köket så hon skulle vakna när jag gjorde iordning kvällsmaten - det gäller att vara smart ibland. ;)

Som vanligt en toppen trevlig dag med hela Go Solid gänget, var ett tag sedan nu jag träffade alla och det händer så mycket hos hundarna, är så spännande att se utvecklingen, inte bara hos sin egna hund utan hos syskonen också. Nästa helg träffas vi igen, då på utställning och jag är ju nervös.. har ju typ varit det i en månad nu men men. :)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar