fredag 13 april 2012

Lortgrisarna ska bada!

Så var det fredag igen då och det är idag ganska så lugnt på hundfronten, inte så jätte många daghundar som är här idag. Så jag tänkte passa på att bada mina två egna busar! Mandie behöver sig ett bad efter löpet och Martie.. ja han luktar urk! Haha! Ska bara vänta på att den sista daghunden anländer sedan ska jag trycka in Martie i duschen, Mandie får vänta tills alla promenader är avklarade i eftermiddag. För övrigt så fäller Mandie som bara den just nu så blir en ordentlig borstning innan badet också för henne, Martie fäller ju ingeting som tur var. :)

Igår planterade jag om mina små Zinnia planter till större krukor(bilden), visst har dom vuxit snabbt på lite mindre än 2veckor? Tagetesen är på gång, lite seg men så står det också att den tar länge tid på sig att gro så det är väl bara jag som är otålig. Trögast i år har Flitiga Lisan varit, detta är en favorit som jag sår varje år men aldrig har det tagit såhär lång tid för den att komma upp.. såg iofs imorse lite grönt i drivhuset så den kommer väl den med.
Passade även på att så lite Sommardahlia igår i ett drivhus som blev ledigt när Zinnian "flyttade ut". :)

I helgen väntar jobb både lördag och söndag - skoj! Sedan blir det väl som vanligt något spår och extra långa prommisar med hundarna. Funderar på om man kanske ska åka upp till centrum med Mandie och "titta på folk", var ett tag sedan vi gjorde det. ;)
Trevlig helg!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar