fredag 2 december 2011

Tv-kväll!

Igår satt Mandie och tittade på tv tillsammans med mig, det är iofs inget nytt då hon ofta tittar och följer med blicken när det rör sig på tv rutan. Igår var det bara lite extra gulligt.

Efter vårt dagliga aktiveringspass och promenad på kvällen så brukar vi mysa ner oss i soffan och titta lite på tv. Det blir lite massage och kel för hundarna. Just igår satte jag på rottweiler filmen, en film på ca 30min med information om rasen rottweiler.

Mandie ligger över halva mitt knä och myser när hon får syn på 2st rottisar på som leker på tvn, jätteintressant! Så där låg hon super inne i vad som hände på tvn, vet inte om hon möjligen lärt sig lite lydnads träning eller skydds träning nu som det b.la visades på filmen. ;)
Vid ett tillfälle kastade en ägare en boll till sin hund så bollen for ut och därefter också hunden, vet ni vad Mandie gjorde?
Gick och tittade bakom tv-skärmen. - Inget där, bäst att jag sätter mig och kollar igen.
Världens sötaste Mandie!

Imorgon, lördag blir det spårträning tillsammans med Rebecca och våra små tjejer och på söndag bär det av till Södertälje för kennelträff - hundhelg alltså, som vanligt! ;)

Hamster. Ingen parning än, trodde ju jag hittat brunstdagen och att den skulle varit igår men Durga var inte ett dugg intresserad av att träffa någon kille och visade inga tecken på brunst. Hoppas på idag istället!

Försökte lite diskret smyga i mig en bulle igår, gick inte så bra ;)

Kompisarna Martie och Pedro.
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar