torsdag 15 december 2011

lite förkyld..

Vet ni vad? Jag har lyckats bli förkyld för tredje gången detta år, det är mycket för min del. Men det är bara en "lätt vanlig förkylning" så det är inte så farligt, bara proppa i sig en alvedon innan man ska gå ut så är det bara att köra på som vanligt. ;)

Igår anlände äntligen mina julkort(har beställt egna/personliga) och diverse annat så nästan hela kvällen igår gick åt till att skriva julkort men roligt var det, eftersom korten var egna/personliga!

Helgen har varit helt kanon, den har liksom innehållit allt! I fredags var det födelsedags middag hos Rebecca, tätt följt av utgång. Blev en jätte trevlig kväll och visst är det roligt, att ibland(men bara ibland;)) vara "bara människa" och inte "hundmänniska/hundnörd", fast det satt iofs en söt liten Flingan vid min sida hemma hos Rebecca men ni förstår vad jag menar! ;)

Lördagen blev lugn, tog med mig hundarna upp till skogen där de fick busa runt och "greja", blev lite nosövningar innan begav oss hemmåt och fixade i lägenheten under hela eftermiddagen/kvällen.

Sedan på söndagen begav vi oss till Hundmässan! Tittade såklart på rottisarna som ställdes ut och hejade på Go Solid gänget innan det blev fika i omgångar, shoppande, häng i franska bulldog montern(min kusin går i planer på att skaffa en fralla) och så kollade vi lite på FCIs 100-års jubileum som visades med freestyle nummer från de olika årtioenden.

Under den senaste veckan har jag och hundarna besökt kevinge golfbanan på kvällspromenaderna. Kevinge golfbana öppnar upp sina portar för allmänheten under vinterhalvåret och både två och fyrbenta är välkomna dit. Tyvärr blir det lite rastgårds liknade om dagarna - dvs man behöver tydligen inte ha koll på sin hund där inne. Därför går vi dit på kvällarna för då är vi oftast helt ensamma, blir lite över 1 timmes promenad lösa för hundarna som varvas med lek, bus och strosande. Trötta vovvar kommer sedan in och somnar gott för natten!

Måste säga att det är riktigt härligt att gå med bägge hundarna lösa tillsammans och allting fungerar liksom. Nog för att de har kommit bra överrens sen dag 1 när Mandie flyttade in men när hon var mindre var man ju där och "på" dom hela tiden ifall en olycka skulle vara framme(Martie av misstag skulle skada lilla Mandie). Nu är Mandie större än Martie och de kan springa och leka tillsammans utan att man behöver vara speciellt orolig, visst är jag fortfarande på dom och bryter när leken blir för intensiv eller om den pågår allt förlänge i ett högt tempo men risken att Martie ska typ trampa på/välta Mandie och på så sätt skada henne är ganska så liten.

Natten mellan fredag och lördag sov jag hos mamma och pappa(eftersom mina hundar var där).
Såhär såg det ut när jag öppnade ögonen på lördags morgonen. ;)
Martie skäms för att matte pussar på honom inför kompisarna!
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar