söndag 18 december 2011

Fjärde advent

Fjärde advent.. och endast en vecka kvar till jul! Igår kom det ju lite snö, eller rättare sagt slask som fastnade på marken och otroligt nog höjde det julstämningen för mig!

Mandie åt snö/slask för fulla muggar igår och jag tyckte det var lite konstigt att hon inte fick "tokfnatt" för hon har ju inte sett så mycket snö innan men det kom senare på kvällen, då skulle skuggorna från snöflingorna som seglade ner fångas. Idag har fröken doppa halva benen i blålera/grålera.. riktigt tjusigt blev det och vad gör matte? - Hämta pinnen och skickar ut en pinne i vattnet. Glad hund springer ut och får vatten nästan enda upp till magen och sedan slapp man tvätta hund när man kom in. ;)

I övrigt så har helgen varit lugn, delvis pga att jag inte varit helt frisk från min förkylning ännu men idag känns det betydligt bättre! Tackar hostmedicinen för det! Snart ska vi bege oss ut på vår kvällspromenad, blir upp till golfbanan även idag får lite lek och bus!

Idag har jag lagat både middag och efterrätt! Blev torskfilé med ströbröd, potatismos och aoli(hur det nu stavas), till efterrätt blev det vitt choklad mousse med passionsfrukt och krossade maränger - Mums!!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar