fredag 9 december 2011

En av decembers höjdpunkter denna helg!

Äntligen helg! :)
Det har varit en ganska så fullspäckad vecka nu med lite "extra" hundar här om dagarna utöver det vanliga gänget och en hel del inbokat om eftermiddagarna efter alla promenaderna.

Efter nattens och morgonens busväder har det ju faktiskt fastnat lite snö på marken - fint! Frågan är ju om det får vara kvar nu när det är så varmt ute. Mandie tänkte som vanligt vägra att gå till jobbet imorse när hon såg att det regnade ute medan Martie glatt traskade ut. Ibland är det som den lilla damen läser mina tankar och imorse såg det ut lite såhär:
- Mandie, kom igen nu! Du måste bajsa och kissa.
Mandie traskar långsamt ut från porten, kisar upp mot himlen och tycker inte alls det är trevligt med regndropparna som träffar henne. Snabbt sätter hon sig ner och kissar, går upp till sitt vanliga ställe och sätter sig och bajsar för att sedan ställa sig och titta på portdörren.
- Och så ska du gå en promenad också ner till jobbet.
Mandie sneglar på bilarna på parkeringen.
- Matte, skaffa bil för f*n så vi kan åka till jobbet istället när det är busväder!
Samtidigt står Martie och hoppar jämfota för att fåglarna flyger omkring och kvittrar inne i en buske.

Denna helg kommer bli rolig! Ikväll ska jag på födelsedags middag(en vecka förtidigt:)) hos Rebecca och därefter blir det troligen utgång. Ska bli hur roligt som helst, hoppas bara det slutar regna/snöa till kvällen! Hundarna ska inatt bo hos min mamma och pappa, mamma har köpt grisöron till hundarna som de ska få roa sig med ikväll när jag åker. Imorgon, lördag blir det nog ganska så lugnt, tänkte bege oss ut på lite skogsaktivering och sedan ska jag hålla på och fixa i lägenheten(var länge sedan jag inte hade något direkt inplanerat och faktiskt kunde ägna mig åt att småplocka och greja hemma). Sedan på söndag så smäller det - eller ja, det början ju redan på lördagen men jag ska till hundmässan på söndagen tillsammans med Rebecca, Rebeccas mamma och min kusin. Ska såklart hälsa och "heja på" kenneln men blir nog en hel del shopping(som hundnörd betyder shopping att handla saker åt hundarna, nästintill aldrig till sig själv;)) och mycket mycket annat roligt att kolla på!

I onsdags träffade vi(jag och Mandie) Kalle och Samba. Det blev en trevlig kvällspromenad på kevinge golfbana i nästan 1½timme. Mandie och Samba sprang lösa under hela promenaden och de fungerade jättefint ihop. Samba fick höja rösten lite i början när en tokig unghund for omkring helt okontrollerat men sedan traskade de omkring tillsammans, Samba lite mer moget och värdigt medan Mandie betedde sig som just en unghund gör, är lite här och där, överallt och ingenstans. :)
Efter promenaden fick jag och Mandie med oss rådjursklövar hem som vi fick av Kalle - det tackar vi väldigt mycket för! Och när jag gick hemmåt med klövarna i en påse under armen kan ni tänka er hur fint min hund gick vid sidan! Väl hemma sa det "duns" och en liten hund totalt däckade efter kvällens roliga och givande promenad.

Hamstrar. Ingen parning än, har nog hittat Durgas brunstdag men hon visar inga tydliga tecken så har inte vågat släppa ihop henne med Harris. Harris i sin tur blir ju helt tokig under denna dagen och skulle kunna gå igenom eld för att ta sig till henne. Efter rådfrågning med Pernilla(Harris ägare) så ska jag på söndag kväll(då brunstdagen troligen är) testa och sätta ihop dom och sitta beredd med handduk och annat för att lätt kunna sära på dom ifall de börjar bråka.

I veckan kom mina halsband från Minx design. Prisvärda och håller bra tycker jag!
Denna gång blev det döskalle tema, mörkblått tyg åt Martie och rött tyg åt Mandie.
Text i silverglitter och symboler(döskallar och rottis siluett) i reflex.
Världens bästa hundar ligger och snarkar på jobbet.
Bakade papparkakor igår kväll, goda blev dom! :)
Nu anlände precis världens finaste corgi - Märta, som snabbt tog sig upp i mitt knä för att breda ut sin avlånga kropp. ;)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar