lördag 1 oktober 2011

Oroliga magar..

Pälsvård på finsk lapphund, detta är bara en liten
del av all päls som lossnade. Tror hunden vart något
kg lättare kanske? ;)
Varning! Både daghundar och mina egna hundar har varit lite halvkrassliga i magen i slutet på denna vecka. Om det är något som går just nu eller om de lyckats stoppa i sig något vet jag inte. Jag har inte sett någon stoppa i sig något olämpligt men å andra sidan försvinner det in så mycket i munnarna så man vet aldrig. Mina hundar blir bättre och bättre hela tiden så det ger med sig ganska så snabbt ändå, nytt fräscht vatten stup i kvarten är viktigt!

Denna helg är och förblir väldigt lugn, dels pga att hundarna inte är helt på topp just nu. Det är långprommisar längs med vattnet, aktivering och kel i stora lass för hundarna. Morots och gurkstavar med dipp och gott att dricka står på menyn för tvåbenta denna kväll i tv-soffan framför någon bra film förhoppningsvis! Annars har det blivit lite städning och småplock i lägenheten denna helg och imorgon tänkte jag ta mig en titt i garderoben - dags att rensa ut kläder som inte används längre! Blir också till att sätta sig ner imorgon för att gå igenom den sista planeringen till grundkursen, tillfälle 3 som jag håller i.

Idag på förmiddagen åkte jag med Rebecca till Bromma zoo. Jag som har aldrig tidigare varit i denna stora djuraffär vart jag alldels stirrig och kollade på allt med typ öppen mun - herregud så mycket det fanns och ändå gick vi bara igenom hund och katt avdelningen. Det blev diverse leksaker och gnagben till hundarna, b.la födelsedagspresent till finaste Martie som blir 4år på måndag!

Denna vecka har jag och Mandie tillsammans med Rebecca och Flingan hunnit besöka Södertälje BK för lite träning tillsammans med kenneln, Go Solid i tisdags och i torsdag bar det av till Solna/Sundbyberg BK för ännu lite mer träning. Det är både roligt och nyttigt att ta sig till någon brukshundsklubb för att träna då det inte blir riktigt samma sak som att träna på hemmaplan.

I veckan som kommer blir det förhoppningsvis, om vädret tillåter fotografering för min, Marties och Mandies del. Det är en gammal klasskompis som idag jobbar som fotograf som ska fota oss. Roligt ska det bli och vi hoppas på att få till 3st bra bilder: en på oss alla tre tillsammans, en på mig och Martie och en på mig och Mandie!

Nä nu ska jag gå och blanda dipp, hoppas ni får en trevlig kväll!
Martie tillsammans med polaren Malva, storpudel.

Jag tillsammans med lilla fröken!
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar