torsdag 27 oktober 2011

Fullspäckat schema

Jag har en känsla av att jag nästa helg kommer vara ganska så slutkörd efter 12 dagars arbete i sträck! Såhär ligger det till:

v.43 Måndag-torsdag: Arbetsvecka med jobb 07-18. Tur att jag haft hjälp av prao-tjejerna som underlättat lite för mig.
v.43 Fredag-söndag: Workshop i Skogås på hunddagis utbildningen, heldagar.
v.44 Måndag-fredag: Arbetsvecka med jobb 07-18.

Trött kommer jag vara men självklart ska det också bli roligt. :)

Jag hoppas och vill starta hundarna på prov i viltspår framöver, Martie till våren och Mandie när vi känner oss redo. Mandie har hittills inte gjort jätte många spår men är duktig och tycker det är roligt så med lite mer träning och erfarenhet så tror jag det kommer gå vägen.

Martie har ju kört ett tag och det är inte långt kvar tills han klarar de kriterier som är på det första provet. Är ganska så imponerad av Martie måste jag säga, han är så duktig och även om alla hundar kan jobba med nosen är han trots allt en vallhund och de brukar väl inte vara kända för att spåra.

Igår kväll var jag och Mandie nere på klubben tillsamans med Rebecca och Flingan. Det var full rulle för att sedan däcka i bilen på väg hem. Märks att småtjejerna börjar få "annat att tänka på", hormonerna svallar omkring i kroppen och tankegången tar lite längre tid än innan.
Men det som så mycket annat är en del av livet, bara att jobba på och inte göra någon grej av det hela. Vi vet ju alla, att till slut landar man - det gäller bara att göra det bästa av tiden. :)

Just nu ligger det lilla odjuret och disikerar en tross tillsammans med kompisen Nikki, tydligen super spännande haha.

P.S Det finns nu 3st platser kvar på "Nosen i skogen" - en aktiveringsdag med fokus på hundens nos, söndagen den 20 november. Anmälan sker via hemsidan(länk finns till vänster).

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar