lördag 3 mars 2012

Lördags bildbomb!

Mandie har lagt sig över mina knän här i sängen och snarkar för fullt medan Martie nu äntligen har bäddat klart i soffan och lagt sig till rätta. Själv har jag redigerat bilder och ska väl ägna mig åt lite tv-tittande snart. Ja så ser vår lördags kväll ut just nu! :)

Vi har haft en härlig och lugn lördag, inget sådär speciellt egentligen förutom att gammel gubben Ozzy har tränat med Christer. Ni vet han som tidigare tränat med både Mandie och Martie och går instruktörsutbildningen på HundensHus. Har säkert redan skrivit om det men att träna med olika hundar ingår i praktiken på kursplanen.
Jag tycker Ozzy skötte sig fint och följde Christer som var snabb på att berömma och belöna önskat beteende. Så Ozzy ser nog fram emot nästa träningspass och vad för övningar som ska gås igenom då!

Imorgon hoppas jag på lika fint väder som idag, träningsdag med de egna hundarna inplanerat och om det är såhär milt tänkte jag lägga årets första spår! Hoppas hoppas!!

Här nedan är lite bilder från veckan på framför allt några av mina fin fina daghundar!

Mandie tror in hon syns!

Mandie och Flingan.


- Jaga mig då Flingan!

- Kolla, jag har en pinne här! Kom och ta den!

Pinnen gick av..


Sitter och spanar ut över edsviken.

Harry, jack russell terrier.



Nikki, finsk lapphund.


Märta, welsh corgi.



Bästisarna Märta och Harry.
Hamster: Så har jag äntligen bestämt mig vem av de två hamster honorna från den senaste kullen som jag kommer behålla själv - Samara. Jupp, de är ju bägge så söta och jätte trevliga men Sidney är lite livligare och jag har redan 2st väldigt livliga hamstrar så valet föll på lilla Samara som är så cool lugn och gärna ligger som en liten liten hund i famen och kollar på tv t.ex. Idag har för övrigt de sista hamsterungarna flyttat, eller nja, lilla Freddy är ju kvar som åker på onsdag då transport till Ystad och också hans nya hem gick att ordna då.

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar