onsdag 1 februari 2012

2veckors bebisar och polisfantaster!

Älskade fina Mandie!
Vet ni vad? Om sisådär 2månader så flyttar vi! Känns helt underbart, ska bli så himla roligt! Sitter ju nu och planerar möbleringen i nya lägenheten i huvudet hehe. Lilla Mandie önskar sig en ny bädd när vi flyttar, en knallrosa biabädd och det tycker jag hon är värd! ;)

Idag har Flingan varit på besök hos oss, småtjejerna som innan inte varit bekanta med "lugn och ro" när de är tillsammans har nu börjat coola ner och lyckades både i måndags och idag med att sova tillsammans i nästan en hel timme. Idag stod det en polisbil parkerad mitt på vägen när vi kom gåendes, poliserna satt i bilen och när tjejerna fick syn på bilen vart de tokglada! De drog och viftade på hela kroppen, typ som när de ser någon människo/hund kompis. Vet inte vad det var som utlöste denna glädje men poliserna fick sig nog ett gott skratt där jag stod och jobbade för att återfå kontakten. När vi inte möter polisbilar är de helt underbara att vara ute och gå med, finaste tjejerna!

Hamster: Idag har jag fotat de små ungarna, sådär lagom lätt att få bra foton på busiga små hamsterungar som precis slagit upp ögonen och vill undersöka allt och helst med raketfart hehe. Namnen kan komma att ändras eftersom jag fortfarande inte till 100% kan säga vilket kön de har men just nu tror jag att det ser ut som här nedan. Som ni också ser här nedan sitter jag och velar mellan Samara och Lector, vem av dem jag ska behålla själv.

Samara, silversobel(?) KH rex (stannar ev här)

Samara

Damien , svart d.s LH rex

Damien

Rosmarie, svart KH rex (ev. tingad)

Jack, silversobel(?) LH

Sidney, creme d.s LH rex(tingad)

Sidney

Regan, choklad KH (tingad)

Lector, svart d.s LH rex(stannar ev. här)

Lector
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar