torsdag 9 februari 2012

Jippi, kurs i vår!

Nu har jag och Mandie anmält oss till en kurs i vår; Bevakning 1 för Susann Fagerman, Dogspirit, det ska bli jätte roligt men synd bara att maj månad känns så långt bort nu, vill börja typ imorgon! :)
Detta är en kurs jag har velat gå med Martie tidigare men antingen har det inte passat in med tider osv eller så har kursen redan varit fulltecknad men nu så passade det minsann in och vi anmälde oss också i tid innan platserna tagit slut. Anledningen till att jag valt att gå denna kurs med Mandie istället för Martie är att jag kommit på att jag har en raket beardis(oftast, inte alltid) och vill gå någon mer fartfylld kurs där vi kan stoppa in och göra något "vettigt" av all denna fart och vilja, typ freestyle. Spanar vidare på vad det blir för kurs för mig och Martie i vår! Kika gärna in på Susanns hemsida som jag länkat till här ovan, där kan ni ju såklart också läsa om vad bevaknings kursen innehåller. :)

Jag funderar på om lilla Mandie fått urinvägsinfektion.. igår kissade hon massor med gånger och bara små skvättar, det var inte tal om några urin markeringar utan det var som att hon var kissnödig men det kom liksom inge mycket kiss. Tyckte igår att hon var lite hängig också och ringde och rådfrågade med veterinären som frågade om hon skulle löpa snart. Det är 1-2månader tills det gått ett halvår sedan sist men hundar är väl precis som vi människor, inte exakta osv. Så visst skulle det kunna vara en anledning, skulle avvakta tills idag och hålla kolla på henne; temp, blod i urinen, flytningar osv. Idag har det varit betydligt bättre, hon har ingen feber och är sitt vanliga jag och visst kissar hon lite mer men inte fullt så mycket som igår. Hon får både fil och c-vitamin just nu. Är det ingen förbättring tills imorgon så blir det till att åka in med henne, bättre att vara på den säkra sidan.

Kass mobilbild men men, Pedro, Nikki, Flingan, Harry, Mandie och Aisa igår på jobbet.
/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Åååh Flinga och jag vill också gå den kursen!! Kul ju :D.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men anmäl dig då! :D
      Eller vänta tills jag gått den så kan jag berätta hur den var men som alla Susanns kurser så tror jag även denna kommer vara toppen!

      Radera