lördag 25 februari 2012

Egen tid med gullungarna

Så sitter man och degar lite i soffan innan det är dags att laga middag. Hundarna ligger på golvet, lite trötta efter promenaden kanske. Jag och Mandie kom in ganska så precis.

Vilken underbart lugn och skön lördag vi har haft! Dagen började med lite shopping med mamma, lite här och var! Har b.la varit och beställt den där rosa biabädden som jag skrev om tidigare, 80*100cm blev det i storlek och om ett par veckor så kommer den - lagom till flytten alltså, perfekt!

När jag sedan kom hem begav vi oss ut på en promenad, ner vid vattnet och runt golfbanan. Hade fel skor på mig(=hala skor) så vi vågade inte gå in på golfbanan som såg ut som en skridskobana mer lite här och där. Därefter gick jag och Martie på en egen liten promenad, en sväng ner i kvarteret och hem till mamma och pappa för att hämta lite saker som vi glömt. Väl hemma igen tyckte jag Mandie också förtjänade lite "egen tid" så jag bytte bara mer eller mindre skor och så gick jag och Mandie ut en liten tur, upp till golfbanan blev det. Även fastän jag hade bytt skor var det halt ändå, livsfarligt ju och Mandie halkade omkring hon också.

Det är både roligt och mysigt att komma ut då och då med en hund i taget, ha lite ensam tid med dem var och en, dom verkar också uppskatta att få mattes fulla uppmärksamhet non stop. Gull ungarna mina! :)

Mattes prinsessa, lite mobilbilder från vår promenad.




Mandie fick tokryck i bunkern, tog lite tid för mig att få upp mobilen men lyckades fånga en liiten del av tokfnattet iaf! ;)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar