söndag 1 januari 2012

Hamsterparning, äntligen!

(uppdatering om nyår kommer, sitter och redigerar bilderna från gårdagen)

1 januari 2012:
Parning mellan Exentrion´s Higgywhip och Skärgården´s Harris Ädison har skett och förhoppningsvis ligger det ungar i boet till den 17 januari!

ÄNTLIGEN! Måste man ju nästan säga eftersom jag hoppats på hamsterparning i över en månad nu utan resultat. Den första honan som var tänkt(Durga) ville helt enkelt inte, hon visade svaga tecken på brunst men hade absolut inget intresse av att träffa Harris så efter ett tag gav jag upp - kanske det helt enkelt inte kändes rätt för henne? Och absolut ingen, oavsett hur liten eller stor man är ska väl bli tvingad/känna sig tvingad till något sådant.

Så jag bestämde mig för att låta Higgywhip paras istället, hade ju tänkt låta para henne i vilket fall(fast senare) så det spelade egentligen ingen större roll. Detta kom jag på mitt i "julstöket" och det fanns liksom inte riktigt tid att klura ut brunstdag osv men så idag..

Jag skulle ge hamstrarna mat och "tittade efter" om Higgywhip brunstade och jadå, det var inga tvivel om saken och när hon väl fick träffa Harris var det raka puckar och inga problem alls, någon halvtimme senare satt två små hamstrar nöjda och tvättade sig i varsitt hörn.

Nu håller jag tummar och tår hårt för att det inte ska uppstå några problem för Higgywhip under hennes dräktighet och sedan födsel och att det blir en drös välskapta små bebis hamstrar till den 17/1. ;)



Bilder på blivande mamman Higgywhip!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar