tisdag 24 januari 2012

Fröken unghund och 1veckas bebisar

Idag har min lilla hund varit unghund för hela slanten då det verkade som att all träning var som bortblåst på promenaden mitt på dagen. Det enda hon verkade komma ihåg var att det brukar löna sig att sätta sig ner och eftersom hon slog rumpan i backen var tredje meter kunde jag inte annat än att sätta mig ner i snön med henne och pussa på henne. Hon vet hur man flirtar den där Mandie. ;)

Vissa dagar är det verkligen kaos i hjärnan på damen och andra dagar undrar jag om hon är fullvuxen och "fullärd". Men det gör inget, hon är så himla go och underbar och om hon inte var typiskt unghunds aktig så skulle jag undra vad det var för fel på henne hehe. Just nu ligger hon utslagen i soffan på rygg med munnen öppen och snarkar - helt bedårande. <3

Hamster: 1 vecka gamla är de nu och endast en vecka(ca) återstår det innan de öppnar ögonen och man kan börja hantera de små! Aktiviteten i boet blir allt högre och högre och när mamma Higgy går upp för att äta kravlar de omkring, gäspar och sträcker på sig. Ser fortfarande ut som 2st svarta, 2st svarta d.s, 1 choklad, 1 dove, 1 hel ljus(ingen aning om vilket färg det kan tänkas bli än), samt 1 till som troligen är dove eller choklad. Det är den där extra som vissar dagar är borta och andra där hehe.


/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar