måndag 16 januari 2012

3 rottisbrudar och en tjockis hamster!


05.00 imorse bestämde sig min kära lilla katt Fannie för att väcka matte som annars behöver gå upp först kl 06.00. Där ligger man i den varma härliga sängen, sticker ut en fot från täcket och en knasig liten katt tar ett skutt från nattduksbordet, hoppar över min fot och biter mig(inte hårt men ändå).
- Fannie, sluta upp! Och skakar på foten. Vänder mig om i sängen och drar in foten, knasig katt hoppar ännu en gång och "anfaller" min fot/ben. - Aj, faan! Ja, vid det laget hade hundarna ju vaknat och det var ingen idé att somna om. Härlig morgon, eller? ;)

Igår mötte jag upp Kalle med rottis tiken Samba för en promenad på Kevinge golfbana med Mandie. Mandie var alldels överlycklig när hon fick syn på Kalle och Samba och sprang sedan runt som en tok när hon släpptes inne på golfbanan. Senare under promenaden anslöt sig Rebecca och Flingan. Mandie kunde inte ha varit lyckligare - en lek kompis hade hon redan där och sen kom "hennes" kära Flingan också!

Såg verkligen härligt ut med de tre rottisbrudarna som fungerade fint ihop och rörde sig över golfbanans lätt snöklädda fält. Samba tog förstårligt nog på sig rollen som uppfostraren till de busiga unghundarna. Vid ett tillfälle var Samba lite på Flingan, detta tyckte inte Mandie riktigt om(jag tror Mandie lever med samma filosofi som matte sin - ingen ska känna sig utanför, alla ska vara glada och snälla - positiva tankar:)), då går min lilla fröken "emellan" och säger Voff, sluta upp och lek istället!

Var en jättehärlig promenad och de är ju så otroligt vackra, alla tre tjejerna så det är inte klokt. Kika in i Rebeccas blogg för att se bilder från gårdagen.

Hamster: Imorgon kommer det förhoppningsvis bebisar! Så spännande! Igår filmade jag Higgywhip i samband med att jag gav henne mat, nu kommer jag inte störa henne genom att fota eller filma tills ungarna har kommit och vuxit på sig lite. Nog har magen blivit bra rund under de senaste dagarna men den är inte enorm så tror inte det är något rekord artat antal men sålänge Higgywhip och de ungar hon har i magen klarar denna förlossning bra så är jag mer än nöjd. Higgywhip putsar på sitt bo varje dag och man märker att hon är tröttare och slöare nu men med god aptit, det är bråttom upp när jag lägger in ny mat. :)


Imorgon ska jag se till att sätta mig och redigera bilder så det blir lite finare här i bloggen än mobil bilder bara. :)

/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Men åh vilken liten tjockis :-) längtar tills man får se resultatet :-)
    / sara

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar Sara! Ja, nu är det inte många dagar kvar tills de öppnar ögonen och man kan börja hantera dem. Har nog listat ut de flesta färgerna på de små, men några ä ännu frågetecken. Trevlig helg! :)

    SvaraRadera