måndag 7 november 2011

Vila i frid Rocky

ROCKY 12/5/2009 - 4/11-2011
I fredags eftermiddag somnade min fina Rocky in, det var väntat då hon hade åldern inne och under en tid varit lite skruttig som vi alla blir på ålderns höst. På torsdags kvällen förstod jag att hon inte hade långt kvar och på fredagen låg hon lugnt och stilla i sitt bo efter att ha ätit lite gurka - så på ett sätt måste man ju säga att hon fick somna in skönt, sådär bara i sömnen i sitt fina lilla bo som hon själv byggt.

Rocky var en svart skp rex från Zheverez hamster uppfödning. Jag skaffade Rocky tillsammans med min dåvarande pojkvän, vi åkte hem till Eva som driver uppfödningen och det dröjde inte länge innan vi fastnade för just Rocky. Minst i kullen var hon och Eva trodde inte hon skulle klara de första oroliga veckorna då hon inte fick snutta så mycket om hon borde eftersom syskonen tog all plats. Men det gjorde hon - min lilla kämpe!

Rocky var en väldigt självständig individ så när vi startade vår uppfödning(Rocky är urmordern till vår uppfödning och det är hennes linjer jag valt att avla vidare på) var hon en toppen hamster att ta en första kull på. Hon var en alldels perfekt mamma till sina 9st ungar och om jag får säga det själv - den kullen var den bästa!

Man tror man ska "vänja" sig vid att ta adjö när man haft så många djur men det gör man aldrig. Även om de är små så lämnar de ett tomrum inom mig men jag vet att Rocky hade åldern inne då hon var 2½år gammal(guldhamstrar blir 2-3år) och jag vet också att hon levt ett lyckligt och rikt liv så jag hoppas hon kände sig nöjd när hon drog sin sista suck.

Vila i frid, du min lilla fina!


/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar