söndag 27 november 2011

Första advent

Så var det första advent då, har ni någon julkänsla? Jag har då noll julkänsla och kommer nog inte få det heller om det inte kommer lite snö eller iaf blir kallt och frost ute.

Igår var det som sagt viltspårs träning tillsammans med Susann och Täppas. Vart ganska så imponerad av min herre som inte visade något som helst intresse för Täppas(de har aldrig träffats innan) men Täppas var ju inte på han heller så det fanns väl helt enkelt ingen anledning. 250m-300m spår skulle jag gissa på att jag la med en liten böj samt en 90graders sväng med en liggtid på 25-30min. Martie klarade spåret bra, jobbade på koncentrerat och höll ett bra tempo men snurrade runt ett tag i 90graders svängen. Igår blåste det mycket som säkert försvårade det hela och inte heller har han gjort så jättemånga sådana skarpa svängar men han klarade det iaf efter ett tag utan hjälp och bar sedan stolt tillbaks på klöven. Måste börja utöka liggtiden på spåren som försvårning. Han jobbar ju på koncentrerat så ökar man längden på spåret i lugnt tempo så tror jag han sätter det men det är liggtiden som verkligen måste ökas på.
Tack för en trevlig dag i skogen Susann och Täppas! :)

Idag har det blivit en lång koppel promenad, dock inte i skogen som planerat men vi gick i villaområden och på gångstigar där man oftast möter en del människor. Hundarna har gått jättefint i kopplet så fick in min koppelträning och miljöträning även om det inte var någon direkt utmanade miljöträning. :)

Nu ska kissarna borstas och sedan blir det lite aktivering med hundarna innan kvällspromenaden. Imorgon ska jag hämta söta hamstern Harris som ska paras med min egenuppfödda Durga så snart Harris kommit till rätta hemma hos mig och jag hittat Durgas brunstdag. Var ju först planerat att Durga skulle bo hos Harris men nu ska alltså Harris bo hos oss istället. :)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar