onsdag 23 november 2011

Morgon stress!

Imorse försov jag mig! Eller ja, jag försov mig egentligen inte då jag vaknade när jag skulle, jag hade bara inte med i planeringen att jag behövde göra lite mer än vanligt innan jag gick till jobbet.

Under sommaren har de renoverat fasaderna på huset där jag bor, det har därmed blivit lite skador inomhus runt fönster osv som nu ska repareras och igår ringde min hyresvärd och berättade att de idag ska gå in i lägenheten och fixa så allt i fönstrerna ska bort.

Tror ni ett geni som jag tänkte på det igår kväll? Nej, självklart inte. Så imorse plöjde jag fönstret och sedan tog jag hundarna i kopplet och sprang ner till jobbet, stackarna fick ju nästan kissa och bajsa i farten!
Kanske inte riktigt så hemskt men mindre nosande och strosande vart det helt klart.

Nu är utsidan på huset klart iaf, är jättefint och får de bara bort alla bygg redskapen så kommer det bli perfekt! Väntar med spänning på att de ska fixa insidan och sen så.. får jag sätta upp det superfina lilla köksbordet med 2st stolar som jag fick av min snälla pappa igår! Kommer bli så mysigt!

Jag älskar verkligen området där jag bor, det är så sjukt mysigt och går jag bara ut på vägen så ser man vackra edsviken bara ett par hundra meter ner för en backe. Jag har nog en liten förälskelse med edsviken och det har jag haft sedan jag var liten. :)

Senare idag ska jag och Mandie gå på promenad tillsammans med Rebecca och Flingan, kommer bli kul som alltid! :)

Igår hände en lite små rolig/underlig sak. Jag och Mandie var på väg tillbaks från den sista promenaden med en doggy-walk hund. Vi passerar ett hus där en kompis bor, Mandie har vid endast ett tillfälle hälsat på kompisens mamma. Ingen var ute på tomten eller syndes till men bilen var igång på gården och någonstans hörde jag röster. Mandie tittar upp mot bilen och blir tok glad! Hon viftar på hela kroppen och vill bara fram till bilen för att "hälsa" antar jag. Jag fick verkligen jobba på för att få henne att överge bilen. Lilla knasfian min, hälsa på bilar! Men som jag sagt, hon är ju så snäll rakt igenom - klart man ska vara trevlig mot bilar också. ;)

Mandie med kompisen Malva igår. Mandie har på sig sin nya sele från Hurtta,
ännu är den lite stor runt magen så jag hoppas hon kan ha denna sen även när hon blivit
fullvuxen.
/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Mandie börjar bli stor nu:) går hon bättre i sele? Den var jätte fin! / Johanna och Leia

    SvaraRadera
  2. Hej Johanna!
    Ja, hon bara växer och växer! Leia lär ju fortfarande vara större men det ska bli roligt nästa helg och se ifall Mandie har "kommit ikapp" syrran något. :)

    Tycker egentligen inte att det är någon större skillnad om hon har sele eller halsband, hon går ganska så fint i koppel men om hon väl börjar dra så känns det mer skonsamt mot kroppen med sele + att denna har reflex också. :)

    Hella

    SvaraRadera