onsdag 7 september 2011

Sjukling!

Så har man gått och blivit ordentligt förkyld och kommer behöva ta ledigt veckan ut för kroppen den vägrar att jobba. :(

I lördags kände jag mig lite halvkrasslig och på söndagen blev det värre, inte så konstigt då jag hade 39 graders feber när jag kom hem.

På måndagen började en jobbig hosta och ett tryck över bröstet som resulterade i att jag inte fick någon sömn och kroppen blev som alldels seg, mer än vanligt vid en förkylning.

Igår på valpkursen kände jag mig nästan svimfärdig och stupade i säng väl hemma men ingen sömn blev det för det.

Idag var jag hos doktorn. De lyssnade, klämde och kände och en väldans massa tester gjordes. Man kunde se en infektion i halsen så nu är det medicin i stora lass och vila som gäller för min del.

Usch och fy, jag hatar att må såhär. Snälla mamma som hjälpte mig med promenaderna idag fick traska ut i regnet och "arbets skadad" som man är ville jag inget annat än att ge mig ut i regnet med hundarna!

Nåjå, nu ska jag väl inte göra något vettigt då i ett par dagar och hoppas på att detta ger med sig fortare än fort!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar