måndag 13 juni 2011

Vilken väme!

Min snygging Martie, igår söndag.
Vilken sommarvärme som smugit sig på den senaste veckan! Hundarna har kämpat sig fram i värmen och det har inte varit direkt mycket aktivitet från deras sida om dagarna, inte heller jag har väl varit den piggaste och vem är egentligen det i denna hetta mitt på dagen om man inte har möjlighet att springa och bada för att svalka sig lite då och då? Men man ska inte klaga, det var ju denna sommar jag längtade så mycket efter i vintras när man höll på att bli en isbit när man gick ut!

Martie har denna helg hunnit med sin första simtur för året och det var ingen liten simtur heller. När vi tvåbenta stod och fegade i vattnet för att ta mod till oss och doppa magen simmade Martie runt oss och undrade varför det tog sådan tid. När vi tvåbenta sen väl kom in vattnet och började simma så simmade Martie glatt med. Glömsk matte som man är ibland glömde jag att ta med Marties flytväst - inte för att han inte kan simma bra utan för säkerheten. Han simmar ibland rätt långt ut med oss och när han sedan vänder om verkar han få väldigt bråttom in till land, med flytvästen på så slappnar han av lite. Så nu har simträningen kört igång för detta år, toppen är det ju också att det är så varmt i vattnet att jag själv kan simma med tillsammans med Martie - två flugor i en smäll! Både hund och ägare får lite träning!

Så är det sista veckan man jobbar innan man går på en månads semester och nu återstår endast 3 dagar innan vi åker och hämtar hem Mandie på torsdag kväll! Semestern som ni förstår kommer detta år att bli mycket lugn eftersom vi blir med valp, vi ska bara njuta av ledigheten, bygga upp en trygg och fin kontakt med Mandie så hon känner att detta är hennes hem, ett ställe att trivs på och ha roligt på.

Mandie, 7½ vecka gammal.
Igår, söndags var jag ute hos Lena och Tony och hälsade på alla hundarna på kennel Go Solid, ett sista besök innan flytten! Och vad valparna hade vuxit sedan sist jag såg de - det är otroligt hur snabbt det går! Fick massor av tänkbara tips från Lena och Tony om hur Mandie ska behandlas när hon kommer hem, är verkligen guld värt att ha sådana här bra och kunniga uppfödare så man känner sig trygg och få hjälp och stöttning - något som kan behövas när man har en ny ras och sedan också en bruksras som kräver så mycket.  

Här nedan följer några bilder från kennel besöket igår, söndag. Valparna 7½ vecka gamla.


/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar