söndag 19 juni 2011

Regn och rusk!

Usch vilken regnig och grå dag det har varit idag! Det har varit ett konstant torkande av tassar, framför när man springer ut stup i kvarten med en liten valp som samtidigt passar på och springa några frivarv i gräset. ;)

När Mandie först kom ut i regnet var det: usch, blä vad tråkigt! men jag gick på och hon hängde med och efter någon minut var de första tankarna om regnet borta och hon uträttade sina behov och lekte ett tag innan vi gick in igen. Här i inlägget är en bild på Mandie från idag, nyss inkommen från en regnig utevistelse.

Idag har vi varit i Arninge centrum och köpt på oss lite fler leksaker(t.ex den rosa krokodilen som snabbt blev en favorit - bilden) och gnagben, framför allt till Martie. Mandie har sina små gnagben som räcker länge, för Martie tar de slut på nolltid och han sitter sedan och suktar efter Mandies gnagben så nu har killen fått sig ett par ordentliga gnagben som borde räcka ett tag tycker jag! Som ni förstår fick vi höra en massa: ohh, va söt! när vi var och handlade och även idag utanför porten till lägenheten var det flera som upptäckte ny tillskottet men jag ler och går vidare. Visst får hon hälsa på människor - det är nyttigt men inte allt och alla!

Idag har jag även börjat med att klicka in Mandie. Klicker tycker jag är användbart i flera olika sammanhang, med Martie använder jag mer eller mindre alltid klicker vid inlärning av tricks. Vi får väl se framöver "hur, var och när" klicker kan bli användbart just för Mandie.

Fortfarande inga fler olyckor(fortfarande bara 1 kiss inomhus!) inomhus och tjejen sover nätterna igenom(ca 01-07) och då är det direkt ut för en lång pink. Hade ju hoppats på härliga ute bilder idag med den stora kameran men som ni förstår gick mina planer i stöpet pga vädret, får se om det blir av imorgon istället. :)

Mandie 8½ vecka. Väger 7.7kg och sitter vid en 0,5L petflaska.

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar