måndag 20 juni 2011

Efter regn kommer solsken

Efter regn kommer solsken, och sen regn igen! Så har det iaf varit idag, ett himla växlande väder från sol till regn och så om igen. Idag hann vi iaf, när solen var framme ut med den stora kameran för att fota sötaste Mandie - bilderna här nedan och en bild på Martie i kvälls solen, vackra killen!

Idag har det blivit en hel del miljöträning för Mandie. Dagen började med att vi satt vid IP och kollade på barnen som spelade fotboll, spännande tyckte Mandie. I barnen brydde hon sig inte så värst mycket men följde bollen med blicken! ;)
Därefter skulle jag till tandläkaren, mamma följde med och satt och passade Mandie ute på bakgården medan jag var inne hos tandläkaren. Mandie skötte sig fint och la sig ner på gräset med sitt gnagben och kopplade av och tittade bara lugnt upp på de förbi passerande, när jag sedan kom ut och ropade på henne reste hon sig och kom springandes emot mig! Idag har vi även tränat en del inkallning och följsamhet.

Nu är både Martie och Mandie anmälda till sensommar/höst kurser! För Mandie blir det såklart en valpkurs att börja med och Martie ska få gå på kantarell sök - ska bli spännande och se hur det går för mina fina hundar!

Jag kan inte säga det ofta nog men jag trivs verkligen så otroligt mycket med Mandie och jag kan inte tacka våra uppfödare nog för att jag fick just henne! För mig är hon absolut den finaste och härligaste hund tjejen!
Nu är det en trött liten Mandie som ligger vid mina fötter och snarkar, ska försöka smyga mig upp och diska lite medan hon sover för sen vaknar hon - full av energi och då ska vi hitta på nått skoj!



/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar