onsdag 1 juni 2011

Grattis Fannie och Poseidon!

Stort Grattis till Fannie som igår, måndags fyllde 8år! Födelsedagen firades med lite extra god mjukmat och kel och födelsedags barnet tycktes vara nöjd med det!

Och Grattis till hamstern Poseidon som under maj månad blev pappa för andra gången, denna gången till 6st små ungar! Poseidon bor för tillfället hos Monica där han träffat Fräkan vilket resulterade i dessa 6st små ungar.
Det är nu också bestämt att Poseidon och Posion Ivy ska paras om under sommaren, bägge två är härliga individer och deras första unge Durga är för fin så jag skulle gärna vilja se fler ungar efter dessa två. Mer information ang datum kommer såfort Poseidon kommit hem.

Nu räknar jag dagarna i kalendern till rottisvalpen Mandie kommer hem och idag återstår 15 dagar, det börjar närma sig trots att det känns som en evighet! I helgen var jag och hälsade på ute hos uppfödaren för andra gången och precis som den första gången var det helt underbart att få umgås med de små busbollarna! Här nedan följer några bilder från helgen. Här hemma håller jag nu på och gör lägenheten "valpsäker" genom att göra om hatthyllan till skohylla osv. Senare i veckan ska jag också iväg och köpa lite nya leksaker och gnagben till både Martie och Mandie, framför allt så att det alltid finns hemma när de börjar klia i de små sylvassa tänderna.

Från och med imorgon är man långledig enda tills på tisdag, det ska bli skönt faktiskt. Ska ut och köpa hundsaker, få Martie klippt och bara umgås med mina nära och kära och ta det lugnt! :)









/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar