fredag 1 april 2011

Från en hund till en annan..

Igår fick jag ett oväntat men mer än välkomnat samtal! Det var Dixies matte som ringde och frågade om jag ville ha Dixies gamla hundsäng, glatt tackade jag ja åt det fina erbjudandet!

Dixie var en ljus hovawart som gått hos mig i ca 1 år men fick i början av februari somna in efter en tids sjukdom. Dixie är fortfarande djupt saknad här hemma hos oss.

Det var roligt att återse Dixies matte igen även om det bara var en kort stund och sängen, jätte fräsch och i fint skick och också i en väldigt snygg färg tycker jag, lite ljusblå sådär.

Det finns egentligen bara en hund här hemma som inte har en hundbädd och som också kräver en lite större bädd för att få plats med sin stora kropp och det är newfounladshunden Affe. Affe traskade in här imorse och fick syn på den fina sängen som inspekterades väl - det luktade ju tjej om den! Efter en noggrann granskning la sig den stora hunden till rätta i sängen, som ni kan se på bilden.

Stort tack till Ann som gav oss den fina hundsängen!

Regn och rusk, allmänt tråkigt hundväder har det varit idag måste jag säga även om jag är glad att det iaf inte har blåst på oss! Det var på med regnrockar och regnoveraller till hundpromaderna för nästan samtliga hundar. Jag rotade fram Marties regnoverall som han inte använt sedan i höstas och krånglade på min håriga hund denna. Jag såg dock att jag slarvat bort Marties skärp, det är nämligen så att Martie har någon "mellan storlek" i hundtäcken/overaller vilket gör att vi ofta får ta en lite större storlek och sedan sy in eller sätta skärp runt magen - detta så han t.ex inte ska kissa in i overallen. Då skräpet var borta fick jag sätta ett snöre runt Martie istället, och ja.. det fanns bara ett rosa snöre.

Men fin blev han endå tycker jag, jag ser det som att jag gav mig själv den bästa fredagspresenten man kan få - min egna underbara hund, inslagen i en overall med en rosa rosett! ;)

Så är helgen här igen, jag ska laga mat till mina kära ikväll och imorgon blir det lite shopping med kompisen Caroline och däremellan ska vi väl få in lite myspys och hundträning!

Trevlig helg!
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar