söndag 10 april 2011

Planteringar

Här hemma var vi uppe ganska så tidigt för att gå en härlig morgon promenad med Martie. Solen sken, det blåste nästan ingeting och fåglarna kvittrade - supersmysigt!
Passade sen på att plantera om mina små skott av flitiga lisor till lite större krukor. Tanken är att ha några av dom inomhus och resten ska vara ute i balkonglådorna.


När jag höll på och planterade om så gjorde kissarna mig sällskap, Fannie bestämde sig för att sätta sig i plastpåsen jag hade jordsäcken i och Gunvald satt och iaktog henne för att sedan slå på påsen i hopp om att få ut kompisen - vilket han fick! En rädd Fannie flög ur påsen och sedan upp i klätterträdet med Gunvald efter sig!

Snart ska jag göra mig iordning för att ta en promenad och möta Caroline för lite söndagsfika, Martie får följa med också så gnagben och lite saker ska packas åt killen så han inte får det långtråkigt mellan allt babbel!
 Här kommer en liten halvdålig bild på de små bebisarna. Kan nu meddela att det tyvärr bara blev 2st bebisar i denna kull! I början var det betydligt fler och då mamma Poison hållt sina ungar så gömda vet jag inte när de andra ungarna "fallit bort" ur kullen. Det positiva i det hela är att dessa två mår bra, är stora och äter som bara den så nog har mamma Posion tagit väl hand om dom! Det är en ljus och en mörk unge, skulle gissa på en black/yellow och en svart eller svart skp!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar