måndag 25 april 2011

Så var Påsken över..

Så var påsken över för detta år, hoppas ni haft en fin och mysig långhelg med era nära och kära, två som fyrbenta!

Jag har haft en jättemysig påsk med mina nära och kära - familj, vänner, två och fyrbenta! Det har varit skönt att vara långledig i ett par dagar och bara få rå om sig själv och ta det lite lugnt - det behöver man mellan varven ibland. Min kära mamma måste då bara vara världens bästa! Denna helg har hon ställt upp och hjälpt mig med Martie då jag varit ute lite mer än vanligt med vännerna och inte kunnat haft hund med mig.

Denna härliga bild tog jag på min håriga hund igår, söndag efter lite träning med 2st andra hundar. Det vart ännu en varm dag igår och Martie passade på att låta det blåsa ordentligt i pälsen på vägen hem från träningen i bilen.

Sen kan jag nu också passa på och avslöja att jag förhoppningsvis blir med rottweiler valp i mitten på juni. Det har för drygt en vecka sedan fötts valpar på rottis kennel Go Solid, en kull med 6st valpar varav två stycken är tikar. Nu återstår de att se hur de små tjejerna utvecklas och vilken av tjejerna som uppfödarna tycker passar mig och min livsstil.


Denna helg har det varit mycket utevistele, grillning och rosévin - "vårigt" värre! Inte heller ska man väl släpa med sig fin fina glas ut som ändå riskerar att gå i tusen bitar så pappmuggar fungerar bättre och för att göra det roligare kan man alltid ta med sig en penna och skriva namn på muggarna! ;)

Denna vecka är det hundträning och stor vårstädning i lägenheten som är inplanerad! Till helgen är det valborg och i samband med valborg lämnar jag bort min lilla avelshane Poseidon(guldhamster) som ska åka och få träffa tjejer och kommer vara borta i minst 2 månader. Kommer sakna min stora/lilla charmör men vet att han kommer ha det bra där borta så det får helt enkelt gå hehe.

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar