onsdag 4 maj 2011

Lite piggare

Så börjar man bli något piggare och piggare. Smärtar i munnen gör det än men nu har jag vant mig och känner mig inte alls lika slö som igår.

Mina älskade mamma har hjälpt mig med alla hundarna idag, det är jag väldigt tacksam för då jag inte på långa vägar hade orkat gå alla promenaderna själv idag.

Har inte tagit någon ny bild idag men hittade denna på Martie och Pedro från i vintras.

I mitt förra inlägg skrev jag att jag hade en del roliga saker att berätta men var igår alldels för slö för att orka skriva så här kommer lite roliga saker:

- I lördags var jag in till stan för att lämna guldhamstern Poseidon. Han ska nämligen bo hos Monica som har hamsteruppfödning ett tag och ska hos hennes få träffa en dam(har alltså lånat ut honom till parning). Resan till Monica hade gått bra och lill killen sköter sig fint där, han har redan fått träffa damen och det blev ett lyckt möte ;) Nu håller vi här hemma tummarna för lilla Fräkan och att det blir ett gäng friska och välskapta små hamstrar. Kika gärna in på Monicas hemsida för mer info: Exentrions

- Martie har denna helg haft det väldigt roligt, att bedöma av en viftande svans, ett glatt uppträdande samt en trött hund när vi väl kommit hem. I fredags mötte jag upp en kompis och satt på ute servering på kvällen. Martie låg vid mina fötter med ett gnagben, då och då stötte han till mig för lite kel och så tittande han intressant på alla som rörde sig runt om oss, två som fyrbenta. I lördags fick han följa med hem till kompisen Caroline där det blev lite grillning. Han undersökte länge länge hennes hem och trädgård som var mycket spännande och sedan tog han sig några minuter att lyssna på Carolines grannes hund som skällde. Därefter la han sig till rätta ute på altan tillsammans med oss, det var nog rätt ställe att hålla sig på - det trillade ju ner lite godbitar! Sedan hämtade min mamma upp Martie och han fick sova hemma hos henne. I söndags var det träning inplanerad men då väldigt få kunde beslutade tre av oss att ta en promenad istället. Det blev en härlig promenad i vårsolen och som avslutning blev det lite fika med trötta hundar vid fötterna!

- Till helgen, på söndag åker vi här hemma till Mårtensby för en heldag med fårvallning. SBC(svenska bearded collie klubben) bjuder in till en "prova på dag" i vallning och det ska bli mycket spännande. Martie är uppvuxen i Mårtensby och har träffat får under valp perioden, han har även gjort vallanlagstest med fint resultat så vi ser fram emot helgen väldigt mycket!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar