måndag 16 maj 2011

Blött..

Så här regnet kommit och konstigt är väl inte det, man har blivit så bortskämd med allt bra väder - solen som skiner och värmen att det nog var på tiden att det kom lite regn till slut.

Men tror inte jag uppskattar det bara för att det är behövligt. Speciellt inte när Martie har lång päls, i längsta laget och precis en vecka innan trim besöket. Det är en mer eller mindre en konstant skitig och blöt hund. Det torkas tassar och golv stup i kvarten - men vad gör man inte för att ha en sådan underbar vän vid sin sida? :)

Jag har haft mamma och pappas söta Ozzy(bearded collie 8år) sovandes hos mig uppe i lägenheten och det har gått kanon! Ozzy har varit jätte duktig, han har ju iofs varit i lägenheten innan men aldrig sovit över. Så han kom in, undersökte platsen och hälsade på katterna innan han hoppade upp i min säng, bäddade till det och la sig till rätta för att sova. Här nedan kommer lite bilder från Ozzy övernattning som blev en supermysig kväll för alla inblandade; Martie, Ozzy och katterna. Jag tog även tillfället i akt och baka en choklad tårta som smakade väldigt gott - mums!

Nu är det inte långt kvar! Imorgon, tisdag blir Mandie(rottweiler valpen) 1 månad gammal, alltså 4veckor och det återstår endast en månad innan jag får hämta hem henne! På söndag åker jag ut till uppfödaren och hälsar på dom små busarna för första gången, längtar otroligt mycket till helgen som ni kan förstå. På uppfödarens hemsida kan man titta på härliga valpbilder och också klicka sig in till webcameran - en kamera monterad i valplådan så man, när man vill kan kika på de små. Kennel Go Solid

Man måste ju säga att man har nog världens bästa kunder, något jag är så otroligt glad för. Dessa fina rosor fick jag av en kund i fredags när han kom en aningen sent för att hämta upp sin ögonsten.

Söta Ozzy har bäddat ner sig i min säng under hans övernattning hos mig.

Martie nöjde sig med att ligga på golvet och värma mattes fötter.

Fannie låg som vanligt på en av barstolarna för att från en hög plats kunna hålla koll på alla!

Gunvald la sig till rätta i soffan på ett par ny tvättade stolsdynor som jag inte hunnit lägga undan.

Sist men inte minst, den goda choklad tårtan!


Nu ska jag sätta mig och ner och göra planeringen för morgondagens träning med en liten taxvalp innan dagens alla promenader börjar. Solen tittar fram lite så jag hoppas vi slipper regnet idag!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar