söndag 6 november 2011

Utvilad!

Oj så länge det var sen jag uppdatera bloggen nu! Vi har ju iofs inte gjort något speciellt sedan sist heller och hundarna har fått dras med en trött matte som i fredags avslutade sitt 12-dagars pass av arbete. Men nu har jag fått vila ut mig lite och är fylld med ny energi att fördela på mina underbara hundar! :)

Lilla Mandie är just nu inne i en bitig period så det gäller att hålla rätt på sina fingrar ;). Tror det beror på att den sista underhörn tanden är på väg att lägga sig på plats, hon har ju haft ett överbett som nu vuxit till sig så nog har det varit lite "oroligt" i munnen på henne. Sedan beror det med all säkerhet på att hon vågar ta för sig mer och har börjat testa gränser. Jag använder mig av ett "nej" eller att gå ifrån henne/gå in i ett annat rum och så att säga - ta bort mig själv från henne.

Under våra dagliga promenader har vi träffat en ny hundkompis som bor i området. Sally, en stor svart långhårig schäfertik. Sally är bara några månader äldre än Mandie, toksnäll och som alla unghundar full med energi! Om det inte vore för den något för långa pälsen så skulle jag på håll tro Sally var en varg, hon är helt enormt stor! Mandie tycker om sin nyfunna vän men när det ska brottas kan hon tycka det är lite läskigt - Sally är ju så stor! ;)

Jag har också beställt nya halsband till Mandie och Martie från Minx Design, väntar med spänning på att halsbanden ska komma nu! :)

Idag var jag Mandie iväg till Sätra äng för att träffa Rebecca och Flingan för lite lek och hundsnack. På väg till Sätra gick Mandie lös(som hon gör väldigt ofta), vi mötte flertalet personer - vuxna som barn, joggare, cyklister m.m och Mandie tittade lite intressant på de mötande men kom sedan till mig eller fortsatte oberört framåt - duktiga lilla tjejen min! Nu mötte vi inga hundar och hade vi mött en hund på den smala gångvägen tror jag inte hon hade kommit kanske, hundar är den absolut största retningen.

Flingan och Mandie busade iaf järnet på Sätra! Är så roligt att små tjejerna fortfarande är såna vänner. Håller både tummar och tår för att de ska fortsätta vara sådana goda vänner! Här nedan är lite bilder från dagens lekstund.

Nu ska vi ge oss ut på kvällspromenaden, upp till lilla skogen så hundarna får springa lite och nosa omkring!

Älskade fina Mandie!















/ Hella.

1 kommentar: