måndag 28 november 2011

Hamstrar och rottisfnatt!

I förmiddags bar det av till Slussen för att möta upp Pernilla och hämta upp guldhamster hanen Harris. Man undrar vad dom tänker de små hamstrarna när de är ute och far på sådana här äventyr? ;)
Harris satt hela tågresan hem och tittade nyfiket på mig och väl hemma fick han komma ner i sin bur som undersöktes noggrant och lugnt. Därefter var det raka vägen ut med alla hundarna som fick påbörja sina promenader 30min senare idag, verkade inte ha gått någon nöd på dem men som alltid på måndagar har det varit full rulle - alla har hämtat nya krafter under helgen. :)

Harris har varit väldigt lugn trots sin långa dag, jätte trevlig liten kille det lilla jag sett hittills och när jag lyfte över honom från transportboxen till buren gjorde han inget motstånd utan luktade lite på min hand bara. Är han inte helt bedårande söt? Nu har han en hel del spån i pälsen men tänkte att han ska få bli hemmastadd i sin bur innan jag pillar bort spånet från pälsen på honom. Här nedan är filmer och bilder på Harris från idag.




Mandie har som vanligt varit på strålande humör och måndagar är extra roliga då alla kompisarna kommer! Här nedan är lite lek filmer.
1. Tokfnatt, på väg för att hämta upp kompisen Malva.
2. Hade väldans tempo i inkallningen men det avtog såklart när jag väl fick upp mobilen men söt som socker är hon så var bara tvungen att lägga upp denna film! :D
3. Tokfnatt, på väg hem från promenaden med kompisen Malva.

/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Åh så söt! Vill oxå ha hamster igen!

    SvaraRadera
  2. Tack Stina för din kommentar!
    Ska ju ha en kull nu så förhoppningsvis blir det små bebis bilder om ett par veckor. :)

    SvaraRadera