söndag 27 november 2011

Snö!!

Kom in med hundarna för ett litet tag sen och vet ni vad? Det snöar!
Eller ja.. snöblandat regn kanske man ska kalla det för men det var faktiskt snöflingor som for runt i luften!
Mandie tänkte som vanligt när det regnar inte gå ut och Martie stod och kisade upp i luften - dom är verkligen världens bästa mina hundar, så förbaskat söta! Och jag var som ett barn på julafton och stod väl lite halft och jublade och klappade om min pälsklingar.
Så kom igen nu vädergudarna, skruva ner temperaturen så kanske vi faktiskt kan få en vit jul! :)

Innan jag gick ut med hundarna så avslutade jag ett samtal med en vän och ibland förstår jag inte vad man ska med psykologer till - skämtåsido.
Men det krävs faktiskt bara en vän för att komma underfund med sina såväl små som stora problem.
Han har funnits där i många år nu och jag känner att jag kan berätta allt för honom, och han lyssnar och lyckas alltid ´"sätta ord" på mina känslor och få mig på bättre humör. Vänskap är något ovärderligt och jag är så lycklig en människa kan bli för de vänner jag har runt omkring mig och om jag inte säger det nog så ofta så - tack för att ni finns!

- Alla världens storheter väger inte upp emot en vän.


Janis Joplin - Piece of my heart. Tidlös helt enkelt!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar