måndag 14 november 2011

Helgens äventyr och veckans planering

Superhärlig hundhelg!

Lördag: Blodspår med Rebecca och småtjejerna. Bägge tjejerna spårar på bra och med fokus. Mandie bar stolt tillbaks på klöven och Flingan som inte gjort detta innan trodde inte sina ögon när hon fann spårets slut, sötnosen! :)

Söndag: Första besöket till Täby/Danderyd BK där vi möttes upp av Kalle och Samba, även Kalle är rottisägare och bor här i närheten. Vi la ett personspår först, ca 200m med en liggtid på 1timme. Inga problem alls för Mandie, tur det eftersom jag själv inte riktigt visste vart spårets slut var och där låg ju den älskade ankan ;). Blev även lite träning nere på klubben men där var ju allt så himla intressant så det blev mer miljöträning, sitta/titta/lukta på allt! Avslutningsvis åkte jag och Rebecca till MyOne(djuraffär), där vi snurrade runt med våra tjejer, jag blir iaf som ett barn i en godisaffär och det slutade med att jag vart ett hundtäcke och 2st märgben rikare. Kan lova att det var en trött Mandie som somnade i soffan när vi kom hem.

Just nu har jag 3st hundar, lilla Märta(corgi) som också är en av mina daghundar bor hos oss nu i en vecka när hennes familj är bortresta. Jag brukar i vanliga fall inte ta in "inackorderingar" men Märta är en väldigt "enkel och lätt" hund, hon har också varit med från start så vi är riktiga kompisar och jag tycker bara det är roligt när hon är hos mig lite extra. :)

I vecka ska Martie till trimmet och trimmas ner - skönt tycker jag! Har ju en levande nallebjörn här hemma nu haha. Sedan blir det ännu mera spår med Rebecca och småtjejerna och på söndag håller jag i en aktiveringsdag och mina hundar hänger ju såklart med för att visa och demonstrera övningarna - jupp, mina hundar är också "lärare" på mina kurser som jag håller i. :)



Hamster:
Måndagen den 28/11 lämnar jag Durga till Pernilla som har Skärgårdens hamsteruppfödning (TACK Pernilla för att jag får låna din fina hane!). Durga ska under sin vistelse där få träffa fina hanen Harris Ädisson och kommer efter parningen få komma hem och förhoppningsvis kommer det bebisar i mitten/slutet på december här hemma. Lägger in bilder på de blivande föräldrarna här nedan. Är inte Harris helt underbart söt?

Eftersom bägge föräldrarna är svarta kommer det bli svartbaserat i kullen, troligen i rex(som Durga) och dominant spot(som Harris). Spännande ska det bli!


Harris Ädisson (bilden lånad)

Durga
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar