söndag 7 augusti 2011

Supertrevlig helg!

Så har man hunnit med en tripp till landet förra veckan innan det på fredagen bar av hemåt igen för att mot kvällen välkomna Rebecca, Flingan och Cleo på lite vin och tjejsnack ute på altan mot kvällen. Det blev en väldigt trevlig kväll måste jag säga! De små hundtjejerna busade, tuggade grisknorr och vilade om varannat medan vi tvåbenta kunde sitta ner och prata.

På lördagen bar det av till Södertälje för att gå på Go Solids kennelträff. Meningen var att jag och Mandie skulle åka direkt hem till Lena och Tony som innan skulle vara på utställning på brukshunds klubben men då utställningen blev lite utdragen var Lena så snäll som hämtade(och körde tillbaks oss till tåget på kvällen;)) upp oss vid tåg stationen och körde tillbaks till klubben, detta gjorde att vi hann se lite av utställningen innan det bar av hem till Lena och Tony. En trevlig hundträff blev det verkligen; att få träffa alla syskonen, träffa alla trevliga och vänliga människor, god mat och lite hund aktiviteter i skogen! Hem kom vi inte förens mot 00.00 tiden och det tog inte många minuter innan den lilla damen somnade kan jag säga. Sedan sov hon till 08.30 imorse och då vi var ute på en snabb kiss och sedan sov hon till kl 10!

Och idag, söndag hann vi med lite valpbus med polaren Alvin i regnet innan det har varit storstädning i lägenheten - denna vecka samlas vår lilla familj ihop igen efter att ha spenderat ca 1 vecka på semester på olika håll. Och då ska det så klart vara fint och fixat tills alla kommer hem! :)

Jag tycker det börjar kännas lite som höst ute - det känns så i luften och med detta väder vi har haft idag har den känslan förstärks ännu mer; blåst, regn och löv som far omkring i luften! När vi skulle gå ut på kvällspromenaden stack Mandie huvudet utanför porten, luktade, kände regnet och såg hur det blåste och lät. Snabbt gick hon ut på gården, kissade och bajsade för att sedan vända och gå emot porten igen. Jag fick med mig den lilla fröken på en kort promenad och visst gick det bra men vädret uppskattades inte sådär jättemycket kan jag säga. Själv tycker jag hösten är ganska så vacker och härlig, speciellt efter en sådan fin och varm sommar som vi haft! :)

Imorgon börjar vi jobba här hemma och det blir lite mjukstart för mig som endast kommer ha en daghund denna vecka men samtidigt ska det bli skönt att komma igång igen, få in alla rutiner, få komma ut och röra på sig ordentligt och träffa alla söta hundar och deras trevliga ägare! Denna vecka kör kurserna igång också! Valpkurs med Mandie på tisdag, kantarellsök med Martie på torsdag och ytterligare en valpkurs med Mandie på lördag(tillsammans med hela kullen!), roligt ska det bli!

P.s Jag har varit extremt dålig på att ta kort på sistonde så även detta inlägg blir bildlöst - tråkigt, jag vet! Skärpning på den fronten ska det bli, jag lovar! ;)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar