torsdag 25 augusti 2011

Plugg..

Idag har vi väl inte gjort så mycket utöver det vanliga, dagen har bara rullat på.

Lek med Mandie i stora lass och jag tycker mig börja se en förändrig, t.ex att den lilla försiktiga svansen håller sig mer uppåt än inåt i lite främmande miljöer och med främmande folk - Bra! Bara att jobba vidare på detta.

Håller på med det sista på hunddagis utbildningen, dvs renskrivning av allt och en bok återstår. Har idag nästan skrivit klart mitt rasarbete om rottweilern. Måste säga att det är väldigt roligt att göra ett rasarbete om sin egna ras för de frågor som ska besvaras är inte riktigt de man läser på inför valpköpet t.ex.

Men sen måste jag ge mig själv en klapp på axeln nästan, många frågor behövdes inte kollas upp en extra gång utan de kunde jag så jag antar att jag gjort min "läxa" bra inför valpköpet - att läsa på och sätta sig in i rasen. ;)

Jag är absolut inte en "plugg människa", jag har aldrig varit direkt duktig i skolan och det var ett fåtal ämnen som intresserade mig under grund skole och gymnasie åren men när jag sedan började instruktörs utbildningen och nu denna hunddagis utbildning - jamen, jag kan ju faktiskt plugga och får bra resultat. Man måste bara hitta ett ämne som intresserar. :)

Inatt hade jag en dröm, att jag hittat lokal och kommit igång med ett riktigt hunddagis. Allt var så fint och allt fungerade så bra. Martie och Mandie(Mandie var vuxen i drömmen!) sprang omkring och "välkomnade" ägarna som skulle hämta sina hundar osv.

Ja, drömmar ska man ha - både natt och dagdrömmar, de får en att utvecklas och jobbar vidare!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar