söndag 28 augusti 2011

Söndags bestyr :)

Idag har Mandie badat, inför utställningen 4/9.
Idag har Martie varit ute med tidigare prao elev Tobias på en långpromenad. Tobias hjälper mig lite då och då med att ta ut Martie på riktiga långprommisar i raskt tempo - något som jag inte hinner göra fullt så ofta som jag vill nu när Mandie ännu är så liten och inte ska gå motionsrundor.

Martie blir jätteglad när Tobias kommer för han vet precis vad det är frågan om och hem kommer sen en väldigt trött men glad hund så det är toppen! :)

Efter att Martie kommit in från sin långpromenad åkte vi för att träffa Rebecca och Flingan Sätra äng. Idag var det inge bus för småtjejerna utan de fick nöja sig med att endast nosa på varandra även fast de nog gärna kört både ett, två och tre race där på ängen. Istället vart det lite passivitet medan jag och Rebecca satt och pratade innan vi körde lite träning: Sitta fint vid sidan med ögonkontakt medan den andra cirkulerade runt och jobbade på fotgående, vi mötte varandra med hundarna närmast varandra och så agerade jag och Mandie störning för Rebecca och Flingan när Flingan så duktigt hämtade tennisbollen trots att jag och Mandie stod några meter framför henne!! Sedan kom tyvärr en störtskur, som självklart slutade ca 15-20minuter senare men vi vågade inte chansa utan åkte hem på en gång.

Väl hemma var det middag med kära mamma och nu ska lägenheten dammsugas!

Min födelsedag närmar sig och jag måste säga att mina födelsedagar alltid lyckas bli så lyckade - tack för det familj och vänner! Mys firande tillsammans med mamma och pappa först(ibland släkten) och sedan otroligt lyckade utekvällar med vännerna. Idag har inbjudningskorten börjat lämnas ut till vännerna och detta år blir det middag på soltorp och sedan utgång med dans hela natten lång! Längst ner på inbjudan står det; Färd mellan Danderyd -> Stockholm(ca22.00) sker i Chuck Bass anda.

Någon som kan gissa vad det är vi ska färdas i? Jag hoppas iaf inte alla lyckas klura ut det så det blir en liten överraskning när vi kommer ut på parkeringen. ;)

Iaf när vi skulle ringa och boka färdmedlet till födelsedagen fick man ju såklart svara på en massa frågor, bl.a denna här nedan som totalt missuppfattades men roligt var det:
- Och storlek?
- Storlek? .. Ehm.. Alltså jag är ganska så liten, runt 50kg men sen har vi med en kille som är ganska så muskulös (blir avbruten).
- Nej, alltså hur många är ni som ska åka?
- Aha, 8st.

/ Hella.

2 kommentarer:

  1. Hahahaha "- Och storlek?
    - Storlek? .. Ehm.. Alltså jag är ganska så liten, runt 50kg men sen har vi med en kille som är ganska så muskulös (blir avbruten).
    - Nej, alltså hur många är ni som ska åka?
    - Aha, 8st. "

    Jag dör! Alla älskar väl Chuck Bass, eller?! Jag är Gossip Girl nörd så jag är väl inte helt bakom iaf ;).

    Kram Rebecca

    SvaraRadera
  2. Ja men hjärnan är ju inte alltid med ;)

    Då vet du ju redan hur vi ska åka till stan! Håller med, hur kan man inte älska Chuck Bass? :)

    Kram Helena o djuren!

    SvaraRadera