lördag 27 augusti 2011

Krock!

Snart bär det av till söderort för valpkursen med alla kullsyskonen - roligt ska det bli!

Igår stod jag och gjorde mig iordning för att träffa en kompis. Jag som extremt sällan stylar mitt hår förutom vid speciella tillfällen använder mest bara lite glans spray.

Så där står jag framför spegeln och sprayar håret och en nyfiken liten Mandie sitter intressant och tittar på - konstig doft och det låter underligt + att matte vevar armen runt skallen, skumt .. ;)

För att utforska sin nyfikenhet tar hon ett hopp, och jag förstår inte hur hon lyckas för jag står med armen uppåt men hon krockar med min armbåge. AJ!

Förvånad liten hund sitter på marken och slickar sig om munnen och jag tar en titt på armbågen, självklart lyckades hennes tand spräcka hunden. Alltså inte som i ett tjuvnyp utan huden sprack och mycket blod för en liten skråma kommer.

Sedan tittar jag på Mandie igen, fortfarande slickar hon sig om munnen och jag tar mig en titt i käften på henne. En lös sådan här stor tand har farit ut och efter lite finkammning av mattan hittar jag den också.

Så det kan gå men ingen fara på taket, jag gjorde ingen sak av det hela och Mandie verkade helt oberörd av händelsen mer än lite blodvite i munnen då förståss.

Nu ska allt packas innan det bär av!!

/ Hella.

1 kommentar:

  1. Ja, en del tycker ju att rottisar ska uppfostras med hårda tag så det är ju bra att du vänjer henne i tid haha ;) Nä, skämt åsido, tanden skulle ju ändå ut så det var väl lika bra den fick lite hjälp på traven :-)

    SvaraRadera