söndag 25 maj 2014

Underbara väder, försvinn nu inte!!

Gunvald njuter av livet
Får man inte en massa härliga känslor i kroppen när det är så fantastiskt väder ute? Det får jag iaf, känner mig som ett litet barn som vill bada och vara ute i solen och leka! Enda negativa är väl att fröken Mandie fortfarande ska ta det lugnt och inte kan följa med på alla äventyr, dessutom är hon värme känslig men bara hon kan få svalka sig i vattnet brukar det inte vara några problem på sommaren ändå.



Trötta vovvar!
Denna helg har jag bott i mina föräldrars hus då de varit iväg och firat min mormor som fyllt år. Jag har alltså varit djurvakt för att slippa köra över alla djuren till oss över bara en natt liksom.
Det har såklart varit trevligt och mysigt att varit tillbaks i Danderyd, speciellt eftersom finaste Rebecca knallade över på fredags kvällen och tog ett glas vin på altanen.

Men helt ärligt, jag har längtat hem. Det har jag aldrig riktigt gjort tidigare med mina egna boenden så jag tror att jag hittat hem, där jag hör hemma och det är en fantastisk känsla!


Pixie på stranden!

Nu är vi iaf hemma igen och har precis varit nere på stranden här vid rösjön och tagit årets första dopp! Lite kallt men inte så det isade och eftersom det är så varmt var det bara skönt med ett avsvalkande dopp!

Nu ska jag plocka lite i mitt kära hem, med mina små odlingar och bara njuta, ta det lugnt och må så jäkla bra innan det blir dags att tända grillen om ett par timmar!



Martie och Pixie tar sig ett morgon dopp!
 
 
/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar