onsdag 24 oktober 2012

Vad händer här då! :)

Mina myspys hundar!
Oj så lite tid och så mycket man ska göra, och vill göra! Mina dagar ägnas åt att jobba, träna och umgås med de egna djuren, gymma och lite smått har jag börjat plugga teorin till körkortsprovet. Väntar på mitt körkorts tillstånd bara så jag kan börja övningsköra igen! Nu j*klar ska jag ha det där körkortet till våren/sommaren!

Jag ska uppdatera bloggen mer om vad vi haft för oss på sistonde men här är lite kortfattat om vad som händer i våra liv just nu! :)

- Martie ska idag börja "jobba" som ledsagare. Det kommer han tycka är jätte skoj! Spännande va? Jag kan tyvärr inte avslöja sådär jätte mycket om det här i bloggen så undrar ni så får ni helt enkelt fråga!

- Imorgon börjar Martie på fresstyle kursen och om precis en månad börjar Mandie på rallylydnaden!

- Mandie har nu slutat att löpa så vi kan börja återgå till det normala vad gäller träning osv, just nu är hon ganska så seg men jag hoppas hon piggnar till sig och blir sitt normala jag snart igen!

- Mandie ska ställas på Stora Stockholm, hundmässan ute på Stockholms mässan ni vet. Roligt och nervöst, ni vet Mandie har inte en matte med de bästa nerverna i sådana hära sammanhang! ;)

- Sven växer så det knakar och är nu väldigt långbent med en ganska så tunn kropp, ser sådär kalv liknade ut! På fredag blir det hans första vaccination och om ca 2 månader är det dags för kastrering då han hunnit bli 6 månader gammal.

Mandies trickträning:
Jodå, Mandie har lärt sig att stänga lådor och skåp på kommando med hjälp av nosduttar, öppna är dessto svårare. Hon greppar bollen som jag fäst på dörren men drar inte riktigt i den då det ger liksom ingen effekt riktigt.. aja, vi kommer dit såsmåningom!

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar