torsdag 14 juli 2011

Trött matte ;)

Idag ska vi och träffa Alvin, blandras valp ca 1 månad äldre än Mandie för lite valpbus. Det ska bli spännande och roligt. Alvin och Mandie busade en kort stund för en vecka sedan och de gick fint ihop så hoppas de leker lika fint idag! Självklart ska kameran packas ner! :)

Idag är jag riktigt trött kan jag säga, jag har fått mig ca 2 timmars sömn inatt(mellan 05-07) och inte blev det någon "sovmorgon" heller även fast vi var uppe sent igår. Killarna här i lägenheten somnade ganska så tidigt och kvar uppe var en busig valp, en rastlöst matte och en pipig katt.

Mandie och jag var ute och busade och gjorde lite aktivering och när vi kommer in lyckades katten Fannie springa ut, inte bara i trapphuset utan ut genom porten så det vart att gå ut igen och leta rätt på henne - vilket inte gjorde någon av tjejerna tröttare, tvärtom. Efter ett tag la sig Mandie till rätta och jag trodde hon skulle somna men tror hon var lite orolig över nått inatt, hon var lite pipig och kunde inte bestämma sig vart hon skulle ligga. Vi gick ut ytterligare ett par gånger då jag trodde hon var nödig men inget mer än någon liten kiss vid något tillfälle. Jag höll mig vaken för att kunna ha koll på henne och efter en ganska så bra stund hördes snarkningar och jag smög bort till sängen för att sova men då kommer den pigga kattflickan, sätter sig på min huvudkudde, tvättar mig och henne och bestämmer sig för att ha liten nattkel genom att kloa i min mage och spinna högt.

Så där vid 05 tiden somnade jag och vaknade utav att pojkarna hade vaknat vid 07tiden och då har en liten fröken lyckats få tag i en toapappers rulle och gjort den till tusen små bitar. Detta var såklart helt mitt fel som ställt den "lägligt" till för henne men att gå upp och städa efter 2 timmars sömn var inte det roligaste.

Nu har vi fått i oss lite frukost och ska börja dagen men skulle gissa på att det blir lite eftermiddags sömn för både mig och Mandie senare. ;)

P.s Mandie hittade igår den "roligaste leksaken", ett äpple. Vi var utomhus när ett litet omoget äpple trilla ner från ett träd och hon bet i det, surt! Men roligt och en vild lek startade och till slut var äpplet bara äppelmos! Lilla tokiga fröken, jag kanske får plocka ner äpplen till träningen som belöning! :D

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar