måndag 4 juli 2011

Natt suddaren..

Söta Gunvald i klösträdet!
Igår hade vi en mysig söndag fylld med små promenader, lek och bus, träning och aktivering samt en stor portion kel!

Jag och Mandie gick ner till båtklubben och tränade lite innan vi mötte upp Caroline för en fika och den lilla rottis fröken la sig till rätta mellan mina ben och sov/vilade igenom hela vår fika. När vi sedan gick hem igen passerade vi en ute tennisbana och Mandie vart som fastklistrad! På "tryggt avstånd"(för lite konstigt var det allt) satt hon och studerade människorna och följde den flygande bollen som for genom luften. Sedan träffade vi också två barn som gärna ville hälsa vilket de fick och Mandie blev glad och lät sig gärna klappas - med lite "instruktioner" från mig. Barnen ville gärna klappa henne uppe på huvudet, vilket inte alltid är så populärt för en hund så jag bad de klappa henne längs med kinderna och ner på brösten och genast slutade Mandie att lyfta huvudet upp mot de och tyckte det var betydligt mer behagligare.

Sen vart det middag hos min mamma och pappa och när vi väl kom hem till lägenheten slocknade Mandie som en stock!
  • 23.00 Alla är vakna utom Mandie som sover djupt.
  • 00.30 Alla sover förutom Mandie som nu vill hitta på något efter ett par timmars sömn!
Mobilbild. Slår du "brorsan" Martie i skallen Mandie? ;)
Så, det var helt enkelt för mig att bara hålla mig vaken och hitta på något med den lilla natt suddaren och springa ut lite då och då för små rastningar och när klockan började närma sig 03.30 somnade hon äntligen och även jag ganska så snabbt kan jag säga. Detta gjorde iofs att vi fick sovmorgon till nästan kl 09 imorse och då begav vi oss ner till vattnet och tittade på ankorna och deras ungar - spännande tyckte Martie men Mandie slängde bara ett öga på de och struntade sedan helt i dom. :)

/ Hella.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar