söndag 31 juli 2011

Ormtjusaren..

Lördags eftermiddag: Är nere i mina föräldrars villa och släpper ut hundarna på tomten. Bägge två går runt och nosar och Mandie har halva kroppen in i en buske. Jag kallar på de och Martie kommer direkt, Mandie tar ett litet tag på sig men får till slut ut kroppen ur busken.. men med något avlångt i munnen. Glatt hoppar hon omkring med det avlånga i munnen och sätter fart emot oss, ju närmare hon kommer ser jag att det är en död(typ halv torkad) orm hon har i munnen.

Nog för att man kan "hitta" mycket äckligt i en valp eller hundmun men detta var nog det värsta så jag tog Martie och vände på klacken. Glad liten valp hoppade runt efter oss med den döda ormen i munnen och "dödade" den ännu mer genom att ruska den. Efter ett tag tröttnade hon och inte heller fick hon någon uppmärksamhet av mig och Martie, så hon släppte ormen och kom och satte sig vid oss och fick då en godis och massa beröm innan jag kopplade upp och gick in.. Kan säga att min lilla busfia inte fått några pussar sedan dess! ;)

Idag ska vi träffa Flingan och Rebecca för lite valpbus och sedan tänkte jag ta ut Martie för lite träning i bollvallning. Förhoppningsvis slipper vi förtorkade ormar idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar