söndag 31 juli 2011

Trevligt vecko avslut!

Trött matte ska koka sig lite te, lägga sig i soffan och sätta på gossip girl - min ny funna serie som underhåller mig när jag inte har något annat vettigt eller ovettigt för mig. ;)

Idag har vi varit och träffat Rebecca & Flingan. Små tjejerna hade fortfarande utbyte av varandras sällskap och lekte på - med sin lekstil. Det låter ju som bara den när tjejerna leker men kollar man på resten av deras kroppsspråk så är de ju glada och inga problem var det heller att kunna bryta de. Så det vart en trevlig lekstund med bus, hundsnack och hundbad! :)

Jag måste verkligen planera mina hundträffar lite bättre, där kommer tråkiga jag med torrfoder kulor och Rebecca med korv. Vem tror ni Mandie föredrog? ;)

Iofs är det samtidigt roligt att Mandie tycker om någon och springer till någon med glädje förutom mig, familjen och de närmaste eftersom hon är en liten försiktig dam men det måste ju finnas en gräns så nu är KORV uppsatt på inköps listan - när jag nu kommer till affären..

Helt ensam hemma(tycks som att alla jag känner är borta denna vecka?), inga kontanter och bankomatkortet snodd i automaten. Det är tur att min mamma kommer hem imorgon så jag kan ta mig upp till banken och även passa på att handla lite.

Martie har varit ute på lite bollvallning på eftermiddagen till hans stora glädje innan det blev middagslagning och sedan lite sömn för hundarna innan kvällspromenad och lite kvälls aktivering. Mitt i kvällsaktiveringen ringde Mandies kennelhusse och pratade lite, alltid lika roligt att prata hund med Mandies uppfödare och vi ser verkligen fram emot kennelträffen den 6e augusti!


Såhär trött blir man efter lek med kompisen!

Finaste Martie!
/ Hella.

1 kommentar:

  1. Och jag ska inte ge henne mer korv ;) Jag lovar!! Vi är hemma i veckan om ni vill busa lite mer :p.

    /Rebecca och Flinga

    SvaraRadera